Thursday, October 7, 2010

manfaat yogurt


yogurt. dulu aku memang tak makan yogurt ni. aku rasa tak sedap. tapi entah sejak bila aku tiba-tiba makan yogurt ni pun aku tak tau. tiba-tiba jadi suka. daripada yang berperisa, sekarang aku lebih suka yogurt kosong.

sebenarnya, banyak kelebihan yogurt ni tau. antaranya :
  1. mengandungi probiotik yang merupakan sejenis bakteria baik yang melindungi usus
  2. kaya dengan protein, kalsium, vitamin B
  3. boleh kenyangkan perut dan cepatkan penghadaman tau. elok ni untuk diet.
  4. kalau dah kaya dengan kalsium, mestilah boleh menguatkan tulang.
sebenarnya banyak lagi. kalau nak tau lagi, boleh lah tanya encik google ye. ^_^

disebabkan selera aku agak kurang sikit sejak kebelakangan ni, aku makan yogurt je lah. tapi tipu lah kalau tak makan nasi kan. =p

1 comment:

Roxy zai said...

btul2!!yogurt sgt sedap..ade juga yg xsuka..hurm~~

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...