Wednesday, July 14, 2010

jasa seorang ayah


tetibe teringat pulak kat abah..rindu wooo..tp aku ni bkn la anak ayah pn..bese2 je..cuma terasa macam nak bercerita ttg seorang ayah...=p


kalau nak dikutkan banyak sangat la jasa ayah kita yg memang kita x boleh nak balas lah..tak terkira banyaknye. kadang2 benda yg kita sendiri mmg x sedar pn..meh sini aku nak bg contoh sket..


1. yg ni memang selalu jd..aku pn ada gak wat..hehe.. :D
miscall ayah..aku rasa ramai anak2 yg buat mcm ni..(x terkecuali aku n adik beradik..huhu..) dah la duit topup ayah bagi..nak call pn just miscall je..ish3..ayah langsung x pernah berkira bil tepon banyak sebab call anak2 dia..boleh pulak tu pas2 tepon kat mak..besela kalo da borak ngan mak mesti la panjang berjela..haha..

2. lagi satu bila ayah call nak pinjam
duit..amboi..lambat je nak bank in kan..malas la..kelas la..jauh la..x keluar la..ada je alasan nye..tpi kalo kita mntak duit kat ayah, ha..cakap je nak bila..mang time tu jugak la ayah g bank in kan..lagi2 yg umah jauh dri bandar..jauh nak pegi bank..langsung ayah x merungut..

3. ermmm..apa lagi ek..td banyak idea..ni lupa pulak..tu la..tangguh2 je..ouh ye..kalau kita balik skolah ke, kolej ke nek bas..ayah mesti call tu nak tau kita selamat sampai ke tak..cuba kalau ayah anta kita balik skolah, rasanya jarang la kita nak call tanya ayah dah sampai umah ke belum..

dah la..siyez dah lupa dah..tengok..jap je lupa jasa ayah..ish3...ni juz contoh2 yang kadang2 kita x sedar je..nampak macam remeh tp tu la sebahagian yg nak tunjuk ayah ni x penah berkira ngan kita..
bukan niat nak bercakap tentang sape2, cuma bercakap berdasarkan pengalaman sendiri..mintak maap ye abah..hehe...


ni la abahku yg tersayang..yg budak2 kecik tu bkn adik2 aku..tu sepupu2 aku..maklumlah..abahku ni mmg suke bdk2..n rajin bawak dorang jalan2..luv u abah..=)

No comments:

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...