Friday, September 23, 2011

kucing aku dah jadi jahat

hari tu aku ada bercerita tentang tangan aku yang dah digigit kucing. memang bisa sampai seminggu baru surut bengkaknya. seriously, sampai sekarang still gatal lagi luka tu.

eh cop, bukan tu nak cerita. ceritanya pasal kucing yang dah gigit aku tu. si opel namanya. nak kenal dengan opel? kat bawah ni gambarnya.


sekarang ni opel dah bertukar menjadi seekor kucing jantang yang ganas dan jahat. selain suka menggigit, opel jugak dah bunuh 2 ekor anak kucing dekat dalam rumah aku ni. samapi habis dah adik-beradik anak kucing tu. opel tak makan, cuma bunuh dengan cara menggigit kepala anak kucing tersebut. banyak sangat darah. tak sampai hati nak tengok. paling kesian dekat mak kucing tu yang memenggil-manggil anaknya.


muka kucing yang ganas

so, apa yang patut aku buat dengan opel tu. aku taknak ada lagi anak kucing yang jadi mangsanya.

8 comments:

ery D cat said...

salam...
kalau leh jinakan lah dia..boleh tu...nama pun kucingkan..mmg sifat dia manja...tp anis kn lah byk bersabar...mgkin mmg kena asingkan..tp kalau ery..ery akan lbh beri perhatian kat dia..mn tau ntah2 dia jd garang sbb dia rs dh x dipedulikan...ni pndpt ery la...cb layan lbh sket dia tu...kucing ni jns yg mudah ingat sp beri dia makan..jd knlah byk beri ms...mcm ery si memet tu ngn ery je dia manja ngn org len..sory la nak sntuh ujung bulu dia pun xleh tau...doc pun kn bergusti ngn dia...hahaha..

cubalah manjakan sgt2 dia insyallah blh :D

nur anis said...

ery d cat : tapi opel tu dah selalu di manjakan. boleh bawak tidur sekali. sebab tu tak sangka dia boleh jadi ganas macam tu.

meowwmania said...

mmg kadang2 kucing jantan akan bunuh anak kucing sbb takut jd pesaing macam harimau dan singa jugak sbb dorang ni asal dr keluarga yg sama..

seeloknya bila dah tahu sifat dia camtu kena anis kena asingkan dorang

kucing jantan ni dah disunatkan ke belom ekk?

kucing jantan yg dah sunat jarang bertindak ganas camni

nur anis said...

meow mania : anak kucing yang kena bunuh tu bukan kucing saya. tapi mak dia pergi letak dalam rumah saya.

eh. kucing pun kena sunat ke. huhu. tak tau pulak.

Azzah said...

mungkin dia tak pandai berkawan kot sebab tu dia ganas

ery D cat said...

adeh!!!!smpai tepok dahi ery baca kata kucing pun kn sunat ke...hihihi yerrrr...tp kan memet ery tu..belum sunat dulupun nmpak baby2 dia..punyalah takot lari mcm nampak hantu...wlupun dia garang ngn baby2 dia kalah hehehe

anamizu said...

opel? wow!
mcm nama OPET dlm cite upin ipin..hehe




cik ana.

nur anis said...

azzah : mingkin jugak kot. huhu

ery d cat : tapi memang ada kucing yang takut jugak dengan anak kucing ni. huhu

anamizu : hehe..ambik sempena nama opet tu la..huhu..ubah sikit je..

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...