Showing posts with label edit picture. Show all posts
Showing posts with label edit picture. Show all posts

Tuesday, September 27, 2011

lagi sesi edit gambar guna gimp

macam biasa, sebab kebosanan dah sampai tahap melampau, maka aktif lah kerja-kerja mengedit gambar.

kali ni yang jadi mangsa, gambar adik aku. 


ni lah hasilnya.



yang tulisan tu semua, budak tu yang tulis sendiri. perasan artis. menyampah betul!!

Thursday, September 15, 2011

edit picture using gimp 3

dah lama bercuti dari edit-edit gambar ni. sekarang ni baru la mula balik kerajinan nak edit gambar. saja nak belajar-belajar guna gimp. photoshop tak ada. ada gimp pun jadi la. 


ini gambar original. apa ntah budak dua orang ni buat.


ini pulak lepas di edit. bagi letak budak dua orang ni kat tengah sawah. aku pun tak tau apa adik aku si azee ni buat ntah dengan gaya macam tu

Friday, April 15, 2011

edit picture using gimp 2

memang aku tengah ketagih edit gambar. lepas gambar ini dan gambar itu, aku belajar lagi. konon nak belajar sampai pandai.. tapi tak pandai-pandai pun lagi.. =_="


ni gambar ori. waktu QS family day


apa dah jadi bila kena edit?

-
-
-
-



ni lah jadinya.. tiba-tiba dekat taman bunga.. haha.. okey, still belum cantik lagi..

Monday, April 11, 2011

edit picture using gimp

sebelum ni ada buat entry edit gambar jugak. memang tengah ketagih edit gambar. jom tengok hasilnya.



ni sebelum


selepas

-
-
-

haha..nampak sangat tipu punya gambar..tak menjadi pulak dah..

Sunday, April 10, 2011

edit picture using gimp

gambar asal lebih kurang macam ni pemandangan dia..

tak dapat bagi gambar ori sebab dah ter'replace' dengan yang edited punya.. T.T

after edit

-
-
-

wahhh..dah tukar background. background sunset pulak.
baru nampak romantis gitu.. haha..

setakat crop gambar, paste kat background baru, orang lain pun boleh buat.. kecoh je aku ni. ^_^

Sunday, March 20, 2011

jadikan gambar dalam bentuk puzzle


baru je nak menjinak-jinak belajar guna gimp.. photoshop tak ada, gimp pun jadi la.. ni pun dah penat nak belajar. dapat la edit satu gambar jadi puzzle.. siapa-siapa yang nak try, boleh tengok tutorial dia dekat sini.

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...