Saturday, July 17, 2010

telefon berbunyi...

tadi aku baru je dapat call dari mak aku , PN.NORHANA DAHLAN. beliau sempat meninggalkan nasihat beliau :

mak : dah kat masjid india ke?

aku : belum agi..esok..kenapa?

mak : ha..jangan nak beli banyak2 sangat..xyah nak beli benda ngarut2..bla..bla..bla..

aku : baik mak!!


haha..nampaknya memang mak aku suruh berjimat..paham sungguh beliau dgn anaknya ini yg sangat kuat bershopping..hehe..aku akan cuba lah esok..bajet shopping rm100..boleh ke? x yah la..rm150 lah..nek kan sket..lalalala..harap dapat la aku buat.. :D


tapi, aku ni pandai jugak..setiap kali balik umah, aku pakai la baju2 lama..so, x la mak aku tau aku beli baju2 baru..hehe..bukan apa, nanti kena marah..ayat yg biasa keluar :

"baju baru lagi..kat almari tu dah penuh dah.."
"banyaknya kasut..nak buat apa kasut banyak2 tu..?"

"beg, tudung, jam baru ke? yg lama mana?"


itulah antara dialog2 glamour yg slalu dikeluarkan oleh mak abah aku...hehe..xpe..even mereka garang, kasihku pada mereka x pernah pudar..ewaaah.. =p biasala...dorang x nak anak dorang membazir...kang hujung sem mula la sengkek..so, amalkanlah sikap berjimat cermat.. =)



mak abah ku yg terchenta...=)

2 comments:

sakinah husain said...

bagitau mak anis, anis pakai baju lama dekat rumah sebab taknak kantoi beli baju baru! :P

nur anis mohd kamal said...

haha..dah kantoi dah cuti hari tu..sbb bawak semua baju balik..

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...