Tuesday, August 17, 2010

jalan kehidupan

hidup kita ni x selalunya sempurna..kita x kan selalu bahagia..kita x kan selalu ceria..kita x kan selalunya senang...dalam kehidupan, banyak ranjaunya..jalan yang kita lalui sepanjang hayat kita ni, berbengkok-bengkok..memeningkan sebenarnya..tapi nak x nak kita kena la lalu jugak jalan tu..sebab tu je jalan yang ada utk kita sampai ke destinasi kita...

contohnya pagi ni kita ceria..happy2..gelak2..tapi petang lain pulak jadinya..mungkin kita menangis..kita bersedih..kita x kan tau apa yg bakal jadi dekat diri kita..nak x nak, kita kena hadapinya jugak..

walau apa pun masalah kita, banyakkan lah bersabar..berdoa moga segalanya dipermudahkan..n segalanya akan kembali normal..tapi, bukan itu je tau..kita kenalah berusaha perbaiki segalanya..kalau perlu berubah, ubahlah demi kebaikan..memang susah utk berubah..tp, xde apa yg boleh menghalang kemahuan kita..nak buat jahat xde pulak nak halang..ni nak buat baik kenapa ada je penghalangnya..tu la namanya dugaan..

sesiapa yg tengah ada masalah..byk2 bersabar..n jgn berhenti berusaha selesaikan masalah tu..semoga semuanya akan kembali normal..n kebahagiaan n keceriaan akan menyinari kehidupan kita semula..

2 comments:

Ckin Kembaq said...

cam ngah menanggung ujian je?..hehe

nur anis said...

huhu..lebih kurang macam tu la..

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...