Wednesday, February 15, 2012

cara belajar berenang

walaupun aku sudah besar panjang.
tapi sampai sekarang masih belum pandai berenang.
"berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ketepian."
itu cuma peribahasa.
kalau rakit/bot aku pecah dekat lautan, confirm tak boleh berenang ketepian.
mengucap je lah jawabnya.


berapa kali jugak orang baik hati nak ajar berenang ni.
tapi, ketakutan dalam diri dan minda tu macam dah sebati pulak.
 bila belajar berenang jadi takut.
bila takut jadi panik.
bila panik, jadi terkapai-kapai.
bila terkapai-kapai, boleh lemas.
kesimpulannya, belajar berenang boleh lemas.
taknak belajar dah.
-___-"


ada ke cara belajar berenang yang mudah tak rasa takut?

9 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

lgsg xtau..huuh.

Ckin Kembaq said...

ADA...hehe ni nak bagi tips..bila akak nak berenang, mula sekali kena imbangkan badan...that is angkat kaki macm terlentang...inshaAllah takkan tenggelam...memang akan timbul...nak slmat, pakai jaket keselamtan..dan paling penting adalah kena tenang.kalu gelabah, memang agak susah..hehe takut lemas.. ^_^ memang best berenang. Ckin suka!

nur anis said...

nuyui : sama la kita..hehe

nur anis said...

ckin kembaq : akak dah cuba buat..tapi gelabah..huhu

IntaNBerliaN said...

hahhah.. kelakar lak ayat last tu.. tp mmglah, akka pun xreti berennag n skrg ni dah jd takut + gayat bila duk kat kwsn yg bawahnya adalah air.. contohnya titi ke bot ke feri ke.. hahhaha

fyna said...

SAME HERE..SIS PON XPANDAI BERENANG..SOB2

nur anis said...

intanberlian : saya pun kalau naik bot, suka fikir bukan-bukan..hehe

Cik Sara said...

Entahlah.. sebab saya pun tak tahu berenang juga.. Kalau bot/ rakit pecah.. Berpaut pada kepingan kayu bot/rakit tu jelah untuk sampai ke tepian.. Dengan syarat, dalam laut/sungai itu tiada buaya.. Kalau tak, Ngap! selamat~

Sunah Sakura said...

tak pandai gak..err

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...