Tuesday, February 21, 2012

sila berbudi ketika berbahasa

hari tu pergi pasar.
singgah gerai tudung, untuk cari tudung.
(takkan cari ayam goreng pulak kan? -___-")


masuk je gerai tu, terus pegang 1 tudung ekspress warna merah.
*dalam hati : cantik jugak.


tiba-tiba, datang seorang perempuan.
terus rampas tudung tu.
*dengan kerek cakap. "ni tudung saya."


cis-cis.
bukan tak boleh cakap elok-elok.
"sorry ye, ni tudung saya dah cop tadi. letak situ kejap."
"maaf ye. saya yang pilih tudung tu dulu tadi."
kan sejuk sikit telinga ni dengar.
dan sejuk hati jugak untuk balas,
"yeke. soryy-sorry. tak tahu pula. ambillah ni."




9 comments:

mizzkechique said...

len kali tampo je..

nuyui a.k.a miss YUI said...

tension aje kan!

Ckin Kembaq said...

dia takut akak amik kot tudung tu..haih..sabr naa..hehe

IntaNBerliaN said...

alahaiii org lenkali ckplah elok2 kan..

IntaNBerliaN said...

alahaiii org lenkali ckplah elok2 kan..

AdiaLuze said...

Assalaamualaikum ..

Cesss .. Sungguh kurang diajar perlakuan orang tersebut kan .. Apa2pun, bawak2 la bersabo dengan orang2 cenggini ek .. Kalau nak dilayan, buat rugi masa kita jeee .. =P

zOeY zAu YaH said...

haha rasa nak lemppang je kan.elok2 kita ada budi bahasa trus rasa lempang2 dia haha...

Si BuDaK KaChAk said...

kalau saya rampas balik pastu suro dia cakap leklok...

Woofer Storm said...

makin beradab orang zmn skg ni..alahai dunia..

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...