Monday, October 29, 2012

letih dan lemau

selamat pagi semua. amacam cuti? seronok? ke ada yang tengah cuti lagi hari ni?


hari ni pergi kerja dengan keadaan yang sangat letih dan lemau. semua ni sebab pengisian cuti aidiladha yang sangat padat. mula hari khamis petang, redah jem gerak ke PD. raya rumah kakak dekat sana. tapi tak macam raya pun. lebih macam, lepak-lepak rumah kakak. haha.


jumaat petang pulak, gerak ke keratong, pahang. bermalam dekat sana 1 malam. sepupu bertunang hari sabtu tu. harus lah rewang-rewang juga kan. padahal rewang sikit jek pun. makan je lebih. -____-"


sabtu petang pulak, gerak ke jengka, pahang. bermalam dekat sana 1 malam. sebab makcik buat kenduri tahlil dan buat korban. rewang lagi. tapi, still makan je lebih. ada sup tulang dengan ikan patin masak tempoyak tu. mau tak bermangkuk-mangkuk masuk dalam perut. 


jadi, ahad petang semalam, baru lah gerak balik ke rumah semula. gerak dari jengka pukul 3 petang. sampai rumah pukul 1 pagi. perghhhh. kematu punggung. memang jem teruk sangat-sangat. 


maka, pagi ni datang kerja dengan lemau dan letih. kalaulah bukan disebabkan kehabisan cuti, memang sah aku cuti hari ni. tapi angan-angan je lah. sebab AL tinggal 2 hari jek. sehari nak guna jumaat ni. sehari lagi kena simpan kot-kot terpaksa guna nanti kan.


so, macam mana cerita cuti raya anda-anda semua?

40 comments:

Lya Colours said...

sama la kita pon lemau gilaaa hari ni

:: Mrs.Eady :: said...

giler jem!

Siti Asiah said...

sama la kite...(",)

izan mama mia said...

wah..letihnya..jalan sana sini ,rewang lagi,..makan lagi,..jem lagi...hihihi..malam nanti rehat yer anis...

izan mama mia said...

wah..letihnya..jalan sana sini ,rewang lagi,..makan lagi,..jem lagi...hihihi..malam nanti rehat yer anis...

yan's cottage said...

salam anis......
samalah kita ye.....penat betul bercuti kali nie....

Myra Jay said...

Aktiviti padat di hari cuti yang singkat memang meletihkan..

Take rest k :D

Zura said...

akak dok umah je...sedara ramailah dtg...

MizzTina said...

balik batu pahat je..

Hasrina said...

yg membaca pun terasa letih. dasat

nik ros said...

penat tapi best la kan.dapat jln2.

Masya said...

DAH LAMA CUTI MESTILAH LEMAU... ANAK AKAK PUN LIAT PG NI NAK KESEKOLAH HUHUHUHUHUHU

AnneRaini said...

samalah akak pun lemau...semalam memang melampau jemnya..mencik.

HeNRieTTa JoSe said...

Wah..meriahnya raya....

Psss...baw green tea xkuat sgt...cuma baw wangi jew....

Haryati Faizal said...

byk kisah betul masa raya korban ye...nis

4feet8 said...

woh..jammed gila dr pantai timur tu..kakak saya drive dr kota bharu 10 pagi sampai rumah 3 pagi..pengsan..

Eiqa Almond said...

Amboiii, busy nyee akak.. :)
Tak berhenti2x..
Tapi yg ikan tempoyak tuu..
erkk sedapp dan rse lapar pulakk niee.. >,<

Roh Belizz said...

Cape Ea Mba

adyna said...

akak pun lemau sebab byk makan daging :)

KY said...

kena semangat selalu, tak mau lemau2 heeee

nuyui a.k.a miss YUI said...

bc ni pon rasa penat dh..sedihkan.hihi.

Kesuma Angsana said...

raya yng penuh sederhana buat KA sekeluarga!

lieyalatif said...

tu le anis..penatkan...penat harung jem bagai....tapi pikir nak beraye kat kampung ..gigihkan jugak laaa...

akak pun lemau...tu pasal isnin tu terEL ekekeekekek

cheqna said...

best cuti..malas nak g keje =)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

salam aidiladha anis...

raya akak biasa2 jer :)

ayut said...

truk je jem...lame tuuuu perjalanan...adehhh.pantai timur kan..mmg meriahla jalan ye dgn kete..ayut yg ptt ye dr johor-kl 3 jam jd 5 jam...huhuhu

Tihara said...

as salam

sakan raya tahun ni yek, mesti meriah :)

MAY said...

la..org jengka ke dear???

*kami tak lalu highway pun...dr Chini tu ikut jln lame chenor..exit ke serting..terus kuar ikut Jelebu n9 then masuk hulu langat..smp la kl..lbh kurang 6 jam perjlnn..normally 3~4 jam je..tp si suami mmg tak nak ikut karak..situ jem teruk tak bergerak.

zulaiha megat said...

sa salam ,jalan jalan siggah sini..

cikji said...

cuti ry sy tersangatla best,mkn dgg je manjang.gini la bl jd surirumah bertangga huhu

rATu kEBaYA said...

akak pun AL tinggal dua hari je dik.. nasiblah tinggal dua bulan jekan..

anismelon said...

hehe..anis petang rabu dah balik umh parents..toh pon dah jam jln..

are_lin@yu said...

bnyknya anis jln..hehe

Nora Karim said...

amboi.. kemain raya dia yea... ikan patin tempoyak... bestnya!

TiranaAduka said...

tirana aduka bersemangat cr nuranis

TiranaAduka said...

tirana aduka bersemangat cr nuranis

TiranaAduka said...

tirana aduka bersemangat cr nuranis

IntaNBerliaN said...

akak gak yg xberaya.. duk dlm umah je.. hihii

ct kektus said...

Cuti? Besstt. Asyik makan je. Hehehe

Nurul Husna Mohd Hassan said...

anis pegi pahang rupanya :)

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...