Friday, November 2, 2012

kaki nombor ekor

salam jumaat semuaaaa. ^__^


semalam tengah tunggu photostat dokumen dekat kedai. sudah lah agak bengang bila diorang buat kerja lambat. kalau lambat sebab ramai tak pe, ni lambat sebab tengok handphone dulu. lepas tu, dia pergi photostat dokumen orang bangsa dia dulu yang datang kemudian. haisshhh. tercongok aku dekat depan tu lama bukan main.


masa tengah tunggu dokumen tu siap, aku nampak sorang pakcik yang dah agak berumur. keadaan dia sangat tak terurus. sekali pandang macam orang yang agak tidak betul mentalnya. dia mintak pinjam pen dengan kertas dekat kedai tu. tokey kedai tu membebel bising sebab asyik pinjam je. lepas tu tak pulangkan semula. 


lepas aku keluar dari kedai tu, nampak pakcik tadi tu tengah duduk bersila dekat kaki lima sambil menulis something. aku pun intai lah tengok. sekali rupanya, nombor ekor! hishhhh. apa lah pakcik ni. kaki nombor ekor sampai boleh jadi tak terurus macam tu. -___-"


lepas tengok kejadian tu, terus terdetik dalam hati, "semoga orang-orang terdekat dan tersayang dalam hidup aku tak akan terjebak sebegitu"


21 comments:

izan mama mia said...

aaminnnnnnnnn....mg dijauhkan dr menjadi 'kaki ekor'

Nens Collection said...

nauzubillah..kebanyakan org melayu kan..emmm

Haryati Faizal said...

tu kdg2 dah tua-tua pun tak sedar diri lagi, seronok sgt ke main nombor tu??? doniaaaa semua tu....

ayut said...

jauhkanlah...amin..jgn pernah ada yg dekat.lg2x klu dh ada family...duit tu klu bli mknan jd drh dging..tkutt..

eLL said...

kaki ekor. haha

Nora Karim said...

alahai... yang lagi tragis... bila tgk kat kedai ekor tu.. ramainya org melayu... haih!

Nurul Husna Mohd Hassan said...

kesian jugak tengok orang macam ni sebenarnya.. :(

TiranaAduka said...

salam nur anis...
alamak..saya kaki motor la...huhuh

Fendy said...

org skrg ni nk cept kaya...adesss

nuyui a.k.a miss YUI said...

dah gian sgt namanya tu..

Kuazue Mohd said...

insya allah... moga pakcik tadi di beri hidayah...

salam ziarah n polow sekali

norhidana said...

mintak2 di jauhkan, org kalu dh ketagih no ekor mmg camtu lah anis, pyh nk cite... klu dh sampai sanggup bergolok gadai mana tak gile nyer

Cik Yatt said...

takut kan klu knal dgn org cmni..brul jgn lah family kitekn..

Azzah said...

mintak la dijauhkan..

adyna said...

amin.. risau kan anis..akak pun pernah jumpa kaki ekor yang sebangsa beli no ni...

takkan kaya beli mcm nie..diut tak berkat..

nik ros said...

mintak jauh la. ketagih no ekor dah ni kot :)

ct kektus said...

pakcik tu penat fikir no mana yg kena, tu yg tak terurus tu. hukhuk

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

semoga pakcik tu sedar n berubah n minta dijauhkan dr al2 mcm tu

Hazmin Hamudin said...

Ada akal fikir.. sampai dah selekeh tak kaya2 pun masih lagi nak main no ekor..

Tihara said...

as salam

haah moga pakcik tu sedar dan insaflah..takde keberkatan..kat dunia mungkin boleh senang tapi di sana nanti ?wallahualam

IntaNBerliaN said...

akak kat sini pun sellau tgk org2 melayu beli no ekor

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...