Wednesday, November 14, 2012

Bubbly GA 01: Monyet & Cili

tekan gambar atas ek untuk join.


ni sambungan citer monyet dan cili tu.

"aku mahu itu. aku mahu itu!" teriak sang monyet sambil melompat-lompat penuh keterujaan. sang kancil dan sang kura-kura pantas menoleh ke arah pokok yang cili tersebut.
"apa? cili?" serentak sang kura-kura dan sang kancil menjerit.
"hoi monyet. kau tak pergi sekolah ke? kau tahu tak itu pokok cili?baik kau jangan makan.buruk padahnya nanti" tanya sang kancil yang kononnya binatang paling bijak sekali.
sang monyet terus terpinga-pinga sambil berkata, "kenapa pun?" sambil tangan menggaru-garu kepalanya sendiri. (dah lama tak bersyampu mungkin.) "aku tak kira. aku nak makan jugak. perut aku dah berkeroncong tahap apa dah ni." sang monyet tetap berdegil nak makan cili-cili tu semua.
"lantak kau lah monyet." malas sudah kura-kura nak melayan.
dengan pantas, sang monyet mengutip cili-cili merah dekat pokok tu. "woii..korang nak tak? kalau nak aku petik lebih." tanya sang monyet dekat kancil dan kura-kura.
"TAK NAK!!!" laju je kancil dengan kura-kura jawab. memang gila lah kan nak makan cili tu.
beberapa saat selepas sang monyet membaham cili-cili tersebut, "arghhhhhhhhhh!!" terus menjerit sang monyet sambil melompat-lompat kepedasan. 
"itulahhh. kalau dah degil dan tak reti dengar kata, memang tu lah balasannya." balas sang kancil. dalam hati terkekek-kekek ketawakan sang monyet yang dah terkinja-kinja.




11 comments:

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

lame dah tak tgk kartun tu.masa kecik2 favorite tu! mana ada boboiboy, upin ipin cam skrg.hehe~

alie raden said...

hmmm gambar ea lucu mba
hehehehe

Azzah said...

rasa mcm pernah tengok benda ni dlm tv kecik2 dulu..

adyna said...

Mcm comel je ga nie , idea yg bagus ;)

QasehnyaRania said...

hihi..lawak la anis;D
nway ciksu ucapkan good luck k;D

dan salam maal hijrah ;D

norhidana said...

cite katun nih ada masa akak sekolah rendah dulu... ke masa tadika... monyet ngn sang kancil... heheheh yg si kancil duk lompat2 atas buaya... ahak2 kalu tgk katun nih terasa betapa dh tua nya diri akak nih

lieyalatif said...

eii mase kecik2 dulu suke tgk cite ni kuar tv....heheehehe...byk kan koleksi2 cite nieh...kat youtube pun ade....mia mija suke gak tgk....

izan mama mia said...

hiihhi..masa bebudak sampai sekarang still ingat citer monyet nih

IntaNBerliaN said...

kisah pasal monyet ni ms kecik2 selalu kuar kat tv,.. :-)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

ms kecik2 dulu selalu tgk kt tv hihi

Nurul Husna Mohd Hassan said...

degil lagi.. tak dengar kata monyet ni.. :)

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...