Wednesday, May 6, 2015

Jualan apollo melon, timun dan cili kulai

Sekarang ni aku kerja dekat department yang buat projek tanaman dan ternakan. So, kitorang buat inisiatif untuk menjual sebahagian hasil tanaman di perkarangan pejabat.


Ni namanya melon jenis apollo. Spesis2 golden melon juga. Isinya putih, rangup dan sangat manis. Kalau aku, potong-potong, masuk peti. Perghhhhh... telan air liur pulak.


Ini timun dan cili. Cili kulai ni paling laku. Semua pakat beli sekilo sekilo. Haishh.. aku beli 200 gram pun tak tahu nak masak apa. Haha. Besar kan cili tu? Tu yang orang geram tu kan.


9 comments:

aTieYusof Family said...

seronok nya bila dapt jual yg segar2 mcm ni... yg melon jenis apollo tu tak pernah makan lah...:)

azizah green line said...

puas hati beli cili tu..besar ye

Umi Nazrah said...

salam singgah. menarik nya produk jualan. memang wajib borong. hehehe

MizzTina said...

tergugat aihhh tgk melon tu.. feveret akak..

Fazleyatul Aini said...

melon tu sekali tengok ingatkan lemon hihi

AnneRaini said...

mmg besar cili tu...tp kalo akak pun tak tau nak masak apa cili tu sbb akak lg suka cili padi.

Nurzakiah Hanum said...

bestnya fresh nie

Myra Jay said...

1st time rasanya tengok apollo melon tu, ka MJ yg tak perasan..

Rasa dia macam mana anis? :)

QasehnyaRania said...

besar cili tu.
buat kauh nasi ayam. dapnya...

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...