Wednesday, May 6, 2015

Majlis aqiqah dan cukur jambul husna


 Insyaallah, kambing ni akan jadi tunggangan Husna DI SANA nanti. Besau tak kambing ni. Ni spesis bebiri jenis menda entah. 

Haaa. Yang jenis ada tanduk pusing gini. Sape tau? Berbaloi la beli kambing ni. RM850. Daging dalam 40kg gitu.

Antara saudara-mara yang datang menolong. Kendurinya malam. Start pepagi buta dah rewang masak memasak. Kikiki. Jawa kan.


Majlis belum bermula, husna dah lena tidur. Tapi elok juga. Senang sikit. Cuaca pulak panas hari tu. Memang meragam tak sudah-sudah.

Sesi marhaban dan cukur jambul husna. Mula-mula ingat malas nak buat. Tapi orang-orang tua surih buat. Ikutkan aje la. Berendoi-endoi bagai memang aku tak buat. Terasa membazir nak buat. Ini pun bunga telur aku beli yang sekotak RM10. Haha. Maaf Husna. Ummi bukan kedekut. Ummi jimat. GST sana sini. Hehe.


Alhamdulillah. Selesai sudah 1 tanggungjawab Ummi & Abah untuk Husna. 




10 comments:

Nurzakiah Hanum said...

alhamdullilah

Fazleyatul Aini said...

buat masak apa kambing tu

AnneRaini said...

besar kambing tu.. tp betul jugak tu anis. ikut kemampuan dan jgn membazir. skrg zmn esmua benda mhl. hehe

norhidana miswan said...

alhamdulillah dh setel yek

Ahlam Miera Shafie said...

alhamdulillah... comel husna.. hehehe

Mizz ErMa said...

wah, ok la tu rm850 utk 40 kg..sy ritu lembu korban rm500 utk satu bahagian..huhu

Kakzakie said...

Alhamdulillah dah diaqiqahkan sebagai ibu-bapa lega rasa kan Anis. Moga jadi anak solehah..

Myra Jay said...

Alhamdulillah.. :)

nana kimie said...

alhamdulillah...wah besar da baby anis =)

QasehnyaRania said...

alhamdulillah..
ciksu buat aqiqah rania dgn ez qurban je. suami pergi ke pejabatnya di selayang

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...