Thursday, January 26, 2012

hasad dengki sesama adik beradik

hubungan adik-beradik seharusnya rapat, mesra dan saling membantu.
bukan tu je, banyak lagi sepatutnya.
tapi ada juga hubungan adik beradik yang tidak rapat.
malahan ada juga yang bermusuhan sesama sendiri.
ada juga sifat dengki dan cemburu dengan adik-beradik sendiri.


mungkin sampai satu tahap, boleh bergaduh besar.
mungkin juga lari dari rumah.
benda macam ni memang tak mustahil.


mungkin ayat-ayat seperti ini akan muncul.
"selagi adik ada dekat rumah, akak tak nak balik."
"mak selalu lebihkan abang. mak tak sayang adik."


selama ni, aku tak pernah terifikir tentang adik-beradik sebegini.
rasa seperti semua adik-beradik mesti rapat.
tapi bila kita makin banyak kenal orang.
kita akan jumpa juga situasi begini.


ini bermaksud, kehidupan setiap orang tak sama.
ada yang bahagia, ada juga yang tidak.

4 comments:

Cikpuan rara said...

elakkan lah perasaan tu.selain mak ayah.kita ada adik beradik je yg paling rapat.

nuyui a.k.a miss YUI said...

sgt stuju..mgs2 ada prgai trsndiri.

nur anis said...

cik puan rara : betul tu...adik beradik la nanti yang boleh tolong kita..:)

nur anis said...

nuyui : kalau adik beradik ni, memang dah faham sangat perangai masing-masing kan..:)

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...