Wednesday, March 28, 2012

mee udang poktek


inilah dia mee udang poktek.
dekat pantai bm, sungai besar.
ni first time try nih.


mangkuk dia bukan main lagi besar.
dah gaya besen dah.
ada ketam sekor.
ada udang besar 2 ekor.
ni spesis udang yang mahal tu tau.
ada ikan kembung 2 ekor.
ada sotong jugak.
sebab sotong dia comel-comel je, maka banyak la dia letak.


kitorang kongsi 3 orang nak makan benda nih.
memang nasib baik beli semangkuk je.
kalau tak, sape nak habiskan?


harga? = RM17.

9 comments:

Azee Hana said...

okay...jom makan mggu depan....tapi ni bukan mee udang dah kalo siap ada ketam...

nur anis said...

@Azee Hana

jom..ko belanja..ni nama mee udang sebab kuah dia sama macam kuah mee udang..ko tak nampak tulisan poktek tu? poktek tu maksud dia campur-campur udang, ketam, sotong ngan ikan tu la.

CIK MAY said...

menarik!kene try klu g sane..kat area mane ni?pantai BM tu pantai pe?

nur anis said...

@CIK MAY

nama pantai tu memang pantai BM atau pantai batu 23..pantai biasa aje..ni kalau dari kuala selangor, sebelum sampai pekan sungai besar..

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

salam.hi anis, lame tak jenguk sini. =) Ya Allah..nmpk cam sedapnyeee...nyum2.tak penah rase.

Myra Jay said...

Sedapnyer...
Penah dengar nama menu ni tapi lom penah makan lagi :)

fieda said...

sedapnya..sedapnya..

Evi said...

Dari fotonya, mee poktek ini tampak lezat. Penuh protein laut. Pasti gurih dan lezat rasanya. Salam kenal sister, saya dari Tangerang :)

Munnafendy said...

1st time tgk mee udang ada ketam..ikan kembung?? haha

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...