Thursday, September 25, 2014

pregnancy minggu ke 31

Assalamualaikum..


Alhamdulillah..Hari ni kandungan dah cecah 31 minggu 6 hari. Means dah nak masuk 32 minggu. Badan makin berat dan jadi cepat penat. Nak naik rumah tingkat 5 pun dah mengah-mengah. Sampai rumah memang terlentang je lah atas katil. Heee.


Sekarang ni selalu sangat rasa sakit dekat tulang rusuk kiri. Rasa macam sakit + sengal. Entah nak cakap macam mana. Sebab apa ye? Baby sepak-sepak ke? Huhu. Sebab scan hari tu, memang kaki baby dekat situ. 


Lepas dah kurang sakit tulang rusuk tu, sakit kat bahagian bawah dia pula. Bahagian perut kiri atas. Haaa.. Macam mana tu. Huhu. Tak tahu nak bagi tahu sakit tu macam mana. Tapi bila tekan-tekan lagi sakit. Macam sakit bengkak gitu kot. Duduk tak selesa. Baring pun rasa tak selesa. 


Jadi, nak minta pandangan akak-akak yang berpengalaman. Heee.. Almaklumlah, ni first pregnancy. Banyak benda tak tahu. 



15 comments:

Asep Haryono said...

Wow. Tahniah. I am glad to hear about the progress of your pregnancy times. :))

nuyui a.k.a miss YUI said...

kena tunggu berpengalaman komen..huhu

Tihara said...

akak pun takde pengalaman,
tapi akak doakan moga ibu dan baby
sihat sentiasa
take care yea :)

Tihara said...

klik churp-churp :)

MizzTina said...

dik..tu normal..akak pun ms preggy dl sakit kt rusuk kiri.. siap tukar bra, pakai yg xde wire.. pastu pakai seluar atau kain yg getah lembut..

Cho Zila said...

tanya akakni memang ler tak reti nak cakap... tp sakit pinggangpun memangler der...tapi masa mengandung memang macam2 rasa tak percayajer banyak benda baru yang kena.. rasanya tu biasa...
tanya doktor untuk makluman lanjut...

mama ka0ri said...

baby tendang le tu..mmg time preggy sakit segala badan..haha..

Myra Jay said...

Alhamdulillah.. tahniah Anis dan moga urusan dipermudahkan ye :D

Aku Penghibur said...

tahniah ^_^ semoga kandungan dalam keadaan sihat

Liza Licha said...

semoga dipermudahkan ye Anis :)

Liza Licha said...

semoga dipermudahkan ye Anis :)

ima salsuzaima said...

Normal tu anis..memang biasa bg ibu2 mengandung..keh2... yg penting sentiasa jg kesihatan ye..

~Aida@MommyAqilMedina~ said...

Semoga segalanya ok2 je ye dear..Akak pulak sakit kat ari2..aduhai kalau bangun pagi, sengsaranya rasa..huhuhu

Masya said...

kalau dah 31 minggu baby dah x cukup ruang nak bergerak jd kt kenalah pakai pakaian dalam yg lbh longgar jd x senak atau sakit .. lbh selesa

Syida Rasyidah said...

tahniah, hati2 ye Anis.. :)

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...