Thursday, September 2, 2010

apa nak buat bila nak raya?


wah..esok dah nak balik kampung.. tak sabar sangat.. rindunya kampung halaman.. haha.. gaya macam kampung jauh beribu batu.. padahal tak la jauh sangat.. tapi tak la dekat sangat.

so, aktiviti yang nak buat, :


1) pasang pelita.. yang ni mesti kena buat.. sebab aku memang suka pelita daripada lampu kelip-kelip tu. pasang pelita buat bentuk-bentuk.. baru kreatif sikit.. 


2) jual satay.. nak dapat duit raya punya pasal, kena la tolong jual satay.. ^_^


3) kemas rumah.. yang ni penting.. mesti la rumah nak kena kemas lagi bersih lagi berkilat.. 


4) shopping raya.. yeay..maklumla.. banyak lagi ni yang belum beli..


5) masak-masak.. sebab tahun ni cuti buat kuih raya, so ringan sikit la bab masak-masak ni..


6) main mercun? perlu tak? 


meriahnya suasana raya.. even da besar pun, raya mesti tetap kena meriah okey.. 


selamat hari raya semua..^_^

4 comments:

Peminat Katie Holmes said...

no 1 dan 6 itu perlu.haha

nur anis said...

of course la..xde yang dua tu mana la meriah raya..haha

nas said...

pasang pelita? erm...xperlu kot..kampung aku xsesuai sgt...hrmm..mercun pon xmao lah..
yg aku mao,nak duet raye..ehehe

Tapak Kaki said...

main mercu amat perlu.. tanpa mercun sepi la raya..

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...