Sunday, October 24, 2010

tergamak bakar suami

tadi sempat jugak baca metro online. tertarik berita Tergamak bakar suami. bila baca, rupanya si isteri menghidap penyakit mental. kita pun tak boleh nak salahkan orang yang sakit mental. dia pun tak mampu nak berfikir dengan waras. kesian jugak dengan orang macam ni. nasib baik suami dia selamat.

bila baca cerita pasal pesakit mental ni, aku teringat waktu duduk dekat perak dulu. depan rumah aku ada pesakit mental. duduk sorang sebab dia dah halau family dia. tapi family dia tetap duduk dekat-dekat situ je. sebab risau kat si pesakit ni. ikut cerita yang aku dengar, si pesakit ni mula sakit mental lepas ayah dia meninggal. kebetulan dia ditinggalkan tunang. kalau tengok si pesakit ni, nampak normal saja. berpakaian elok macam orang lain.

tapi ada lah kejadian yang pelik-pelik jadi. pernah tengok polis tahan si pesakit ni. kesian tengok. dia menjerit-jerit cakap dia tak gila. sekarang aku tak tahu apa kisah si pesakit ni. sebab da berapa tahun aku pindah rumah.



haruslah kita kena kawal diri bila stress. takut juga merosakkan diri.

4 comments:

mia said...

kesian kan...even hospital kata da oke n da normal..if ade situasi yg xkena..pesakit ni bole mengamok balik..family is da most important agen yg bole tlg dorg ni..

nur anis said...

betul-betul. kena makan ubat ikut masa.

ardinihumaira said...

a ah dni terbaca tadi rasa seram sejuk juga... sedih bila mengenangkan orang sakit mental. dni pernah tengok orang sakit mental yang duk cari laki dia sana sini padahal laki dia dah meninggal. sobss

nur anis said...

dni : tu lah..kesian tengok dorang..sebab tu kalau kita betul2 ada masalah, kena kuatkan semangat..takut fikiran kita jadi rosak..

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...