Friday, February 10, 2012

rindu nak makan sata yang sedap

sumber gambar : sini


siapa tak kenal sata.?
kecik-kecik dulu, suka sangat makan sata.
pergi pasar tiap minggu, mesti nak beli.
murah je time tu.
secucuk RM1. ada 5 ketol.
sekarang?
paham-paham la kalau harga barang semua mahal sekarang ni kan.


tapi sekarang dah bertahun-tahun aku tak beli.
betul, tak tipu.
sejak aku sekolah dekat johor.
memang la tak jumpa.
lagipun tengah fanatik dengan mee siput time tu.
haha.


dan sejak pindah ke sungkai, pindah ke sungai tengi, pindah ke sungai besar.
memang langsung la tak jumpa.
tiba-tiba teringin pulak.
kalau dah dasar kaki makan, memang cam ni la.
^___^

2 comments:

CIK MAY said...

aha..CM suke Sata kat Tg Lumpur Kuantan..terbaik..besar..pedas..manis..rase ikan..mmg sedap.esk nak g wedding kat Kuantan blh singgah mkn sata..;) last year outstation tganu singgah kemaman..kitorang mkn byk gile sata...panas2 plak tu..terbaik..smp nak muntah rasa..gelojoh kan..;)

nur anis said...

cik may : ala....bestnya,..jeles jeles..huhu

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...