Sunday, December 16, 2012

mengata!

orang kata,
jangan mengata orang sangat, nanti terkena batang hidung sendiri.


betul kan.
contoh, 
" eh, anak si polan tu teruk lah. itulah. inilah."


nanti tup, tup dengar cerita, anak sendiri jadi macam tu.


aku tengok, dah banyak jadi macam tu.
bukan dekat orang lain je.
kadang-kadang diri sendiri pun pernah terkena.


jadi, berhati-hatilah.
memang tak elok kan mengata orang.


pengalaman banyak jadi pengajaran untuk kita.


"peringatan untuk diri sendiri juga."


14 comments:

Tihara said...

tu namanya sibuk buka aib orang..kena ketika Tuhan buka aib kita..sesama Islam kena jaga satu sama lain..

ros_reeza said...

Yup. Betul tu. Kena pandai jaga mulut :-)

adyna said...

setuju..jaga percakapan kita..berbudi bahasa amalan mulia

izan mama mia said...

betol t anis,..like like

nuyui a.k.a miss YUI said...

fkir dlu sblm ckp kan..

are_lin@yu said...

setuju sangat!

MizzTina said...

ye, org kg akak ni spesis bz body..kuat mengata.. last² anak sendiri buat dajal.. bodoh xbertempat..


sorry, geram sebenarnya..

norhidana miswan said...

betul tu dik, sbb nyer bile mengata org cam 1 jari tunjuk dia 4 jari tunjuk diri sndiri...

ayut said...

btul...tak pyah ckp org...nnt blik kat dri sndrik je..

Mimie said...

betul...setuju

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

betu tu anis..setuju sgt2..elakkan dr mengata sejahtera hidup hehe

Haryati Faizal said...

betul tu setuju sangat, mulut kene jaga...jan cakap ikut suke je....

Ahlam Miera Amirul Shafie said...

biarlah mereka2 2.. asalkan kita tidak..

Nurul Husna Mohd Hassan said...

selalunya apa yang dia kata kat orang, kesannya akan jadik kat dia balik..

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...