Tuesday, November 8, 2011

alahai, minyak dah habis

hari ini seperti biasa, aku memulakan perjalanan aku ke tempat kerja dengan menaiki motosikal. setelah bercutu selama 3 hari, perasaan liat nak pergi kerja tu betul-betul ke tahap kemuncak. sungguh malas tahap maksima. tapi, sebab nak jadi pekerja cemerlang punya pasal, gagahkan diri lah jugak.

so, aku pun start enjin moto and merempit tanpa check keadaan motor, memanaskan enjin mahupun memeriksa tanki minyak. kira-kira 5 minit perjalanan, baru aku perasan meter minyak sudah ke tahap bawah E.


seee. betul-betul bawah E sangat-sangat.

siapa lah tak cuak kalau tengok meter macam tu. dalam hati, berdoa-doa sempat sampai dekat stesyen minyak. tak nak aku menonton motor pepagi buta tapi, alhamdulillah sebab sempat jugak sampai ke stesyen minyak. teruslah aku kasi full tangki minyak tu. 

walaupun aku dah isi full, tapi meter minyak tu tetap macam tu. tak berubah. barulah aku tau, rupanya meter minyak tu yang dah rosak patut la isi full pun, tak banyak nak topup. cisss. buat cuak aku je.








5 comments:

Unknown said...

hehe..dulu gni pun pernah camni, leceh kalau meter minyak rosak,menolak la..kalau dekat pam minyak ok la lagi, kalau tak..huu penyelesaian gnie bawak sebotol lagi minyak buat spare =)

Shah said...

motor ok lagi lah kn boleh tolak sorang..dlu masa sedap2 lenjan kete mama shah tu tetiba terpandang meter minyak..then tgk meter tu laju jer turun..eh apsal lak ni..upenye meter rosak dah..haha dalam palotak ni dah fikir2 cm ner nak tolak kete ni..huhuhu

nur anis said...

gnie : rasanya kena buat macam tu jugak kot. risau jugak. hihi

nur anis said...

shah : kalau kereta, terapaksa tunggu orang datang tolong la..huhu

IntaNBerliaN said...

hehhe.. buat gempakk je meter tu.. ingat minyak habis.. hihii

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...