Thursday, January 12, 2012

menghantar ibu bapa ke rumah orang-orang tua

pagi tadi dengar radio hot fm.
isu pagi ni tentang menghantar ibu bapa ke rumah orang tua.
aku tertarik dengan satu panggilan daripada sorang pendengar ni.


hantar ibu bapa ke rumah orang tua ni tak salah.
sebab ibu bapa pun hantar anak ke pengasuh jugak.
maksudnya, nak pergi kerja hantar ibu bapa ke rumah orang tua.
and bila balik kerja, ambil semula.
sepatutnya ibu bapa faham sebab mereka pun hantar anak-anak jugak dulu.
sebab utama adalah kerja and demi keselamatan.
dekat rumah orang tua lebih selamat, banyak aktiviti dan ramai kawan.


secara ringkasannya, begitulah.
itu mungkin bagi anak-anak yang pernah dihantar ke tempat pengasuh.
tapi aku dulu 100% dijaga dekat rumah.


tak mampu juga nak komen lebih.
sebab sekarang aku masih duduk dengan parents.
bekerja di kampung.
dan belum berkahwin.
sebagai perempuan, aku sedar yang satu hari nati aku kena ikut suami.
sebab tu aku tak berani nak komen lebih.
takut terkena diri sendiri.
cuma apa yang boleh diharapkan, aku mampu menjaga ibu bapa sampai bila-bila..


sayang mak abah sangat-sangat-sangat.

1 comment:

nuyui a.k.a miss YUI said...

time budak2..mmg la xfhm..yg nak dihntr,org dah brplh thn hidup..xstuju cara org tu!

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...