Monday, January 9, 2012

KAHWIN.

bila tengok kawan-kawan kahwin, hati mula cemburu.
"hei. nak kahwin jugak."

tapi..
dah bersedia ke jadi isteri?
(kenapa isteri je? sebab yang biasa cemburu ni namanya perempuan. hihi)

1) ada duit tak nak buat kenduri?
kalau setakat nak buat akad nikah takpe.
ni nak buat kenduri yang grand. 
nak baju cantik-cantik.


2) pandai masak tak?
kalau setakat pandai masak sup, tomyam, nasi goreng tu, bukan pandai masak lagi tu.
kena belajar lagi masakan lain yang beribu macam jenis tu.


3) rajin buat kerja rumah tak?
basuh baju, jemur baju, lipat baju, kemas rumah, masak, and segala macam jenis kerja rumah.
kalau hari-hari mak yang buat semua, boleh ke kita buat jugak?


4) mampu ke menjadi isteri yang taat pada suami?
kalau dulu suka keluar sesuka hati, boleh ke berubah?



rasanya banyak lagi kan persediaan untuk berkahwin ni.
sebenarnya, ini peringatan untuk diri sendiri.
sebelum ni cemburu tengok orang dah kahwin awal.

tapi lepas ditegur oleh si dia..
" kahwin ni bukan nak ikut-ikut orang. orang kahwin, kita pun nak kahwin jugak. kahwin ni masa depan. kena berfikiran matang. "

YA! ITU BETUL SEKALI.
sekadar gambar hiasan walaupun rasanya tak perlu. =__=

10 comments:

storyfromme said...

betul tu.x boleh nak ikut orang je.kalau ikut orang kita jadi binasa.

nuyui a.k.a miss YUI said...

semua nak kahwin..lom masanya lg..hihi.

nur anis said...

storyfromme : betul tu..:)

nur anis said...

nuyui : berbakti pada keluarga dulu..huhu

udie joe said...

klu dah mampu..kawen jer..apedehal..haha~

nur anis said...

udie joe : kalau belum mampu, diam-diam je dulu..huhu

Efipurpleshine said...

same...teringin nak kawen jugak..kadang2 ade jugak nak ikut kawan2 kawen muda..tapi ye la kan,x elok ikut2 org..diri sndiri pon entah da bersedia pikul tggjwb ke x..insyaallah mase 2 akan tibe jgak kan.. ^_^

nur anis said...

efipurpleshine : huhu..tunggu masa je kan..:)

iedchan said...

tapi kan..lepas kawen...kite trus boleh jadi seorg yang baik..hehe..kalau nak tunggu berubah..lambat la jawapnye

nur anis said...

iedchan : yekea...kira belajar secara automatik la ni..:)

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...