Thursday, March 15, 2012

budak kecil dibiarkan keluar rumah sendiri

waktu nak balik rumah tempoh hari,
ada nampak sorang budak kecik dekat tepi jalan.
sorang-sorang.
dah la waktu tu maghrib.
hujan and kilat pulak tu.
tak tahu macam mana budak tu boleh terlepas keluar rumah.
kalau tengok saiz, umur dalam 2 tahun.


waktu tu, memang aku langsung tak perasan budak tu.
mak aku yang perasan.
"anis..budak tepi jalan tu."
memang nasib baik aku bawak slow sangat waktu tu.
hujan kan.
lagi pun jalan kampung.
kalau kereta atau motor yang laju, tak tahu lah apa jadi.
sebab budak tu betul-betul dekat tepi jalan.


entah anak siapa pun tak tahu.
mungkin masa family tak perasan, 
budak tu keluar rumah.
hujan pulak tu.
lagi la seronok dia main hujan.


sekarang ni bahaya betul budak dibiarkan macam tu je.
dekat bandar atau kampung,
sama je bahaya nya.

10 comments:

Mama Ema said...

mana-mana pun tak selamat sekarang n..sangat takut dengan apa yg berlaku sekarang

nuyui a.k.a miss YUI said...

camne leh terlepas tu..

:: Mrs.Eady :: said...

zamamn skrg ni mmg bahaya tinggalkan anak walaupun sesaat dua..

CIK MAY said...

ee..sape yg tinggal ank merate2 tu?

EYFAalias said...

isk. bahaya lah. patutnya umur mcm tu jangan bg keluar sorg2. skrg ni mcm2 kes.

IntaNBerliaN said...

kecik lg tu... bahayanya... skrg ni mcm2 kes kan.. xleh leka jaga ank kan...

nuyui a.k.a miss YUI said...

eh anis,budak ini ka yg anis nmpk ?? mati terapung.. ada brite ni..

kat tasik titiwangsa ke??

Munnafendy said...

erm...lg 2,3 hari famous la budak tu masuk paper...

Nurul Husna Mohd Hassan said...

bc metro hri ni, bdk bru blaja bjalan mti lms kat sg mse ibu die sbk bsh bju dlm rmh.

Cik Wani said...

npe la bdk tu boleh terlepas..bahaya!

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...