Showing posts with label yogyakarta. Show all posts
Showing posts with label yogyakarta. Show all posts

Saturday, April 2, 2011

jogjakarta - episod 5 - candi prambanan

sambungan daripada jogjakarta episod 4.. dah lama tertangguh nak sambung.. yang ni baru masuk hari yang kedua..

destinasi yang kedua adalah lawatan sambil belajar ke candi prambanan..

apa yang perlu dibuat, cari elemen-elemen yang rosak.. lepas tu kena suggest cara nak baiki pulak..

jom tegok gambar.. tak reti nak cerita.. ^_^

sebelum pergi.. dekat lobby hotel.. kiri dan kanan adalah penyumbang gambar ni semua..


keadaan jalan raya dekat jogjakarta.. tak sesak sangat sebab kebanyakannya motor.. kereta kurang sikit.. tak macam dekat malaysia..


cantikkan gambar ni.. ni la candi prambanan.. besar giler.. itupun candi kecik-kecik tepi tu dah runtuh sebab gempa bumi dulu..

tapi, aku tak masuk satu pun dari candi tu.. sampai sana je period pain.!! serious rugi sangat..



close up sikit candi nya.. tengok la ukiran dia tu.. kreatif sangat orang zaman dulu kala buat benda tu.. dah la tak pakai simen pun..



okeyh, ni je gambar.. nanti sambung dekat entry lain.. letak banyak sangat gambar takut berat and takut korang bosan pulak nak baca.. heee...



Friday, March 25, 2011

jogjakarta - episod 1

trip jogja kitorang bermula 16 januari 2011. flight pukul 9.20 pagi.. awal tu.. sebab diorang kata kalau flight pagi murah sikit.. aku tak tahu sebab ini first time untuk aku..

so, harus berkumpul di terminal bas pada pukul 4 pagi ok.. aku tidur 1 jam je malam tu.. sebab nak kemas-kemas semua..


walaupun pagi-pagi buta, semua masih ceria lagi.. tapi bas gerak tidur lah semua.. haha..

kitorang sampai KLIA pukul 6 lebih.. sebab dah lama, tak ada lah aku nak ingat masa semua kan.. check in beg semua benda.. dah selesai semua, terbang lah kitorang tinggalkan malaysia..


tada...dah sampai dah.. tu MAS yang kitorang naik.. 2 jam setengah perjalanan.. tapi jimat sejam.. sebab waktu indonesia kurang sejam dari waktu kita..

tengok tu dia tulis.. welcome tu jogja.. berdebar dan teruja nak mulakan hari di jogjakarta tau.. okey, abaikan si mata kuning tu..




Thursday, March 24, 2011

jogjakarta - episod pengenalan

bulan januari hari tu aku ada join trip kelas ke jogjakarta, indonesia.. trip selama 8 hari di sana.. tapi tak terbuat pulak entri pasal trip tu..

ni baru mintak gambar-gambar dari kawan-kawan, boleh la buat entri jogjakarta pulak lepas ni.. tapi bukan lah malam ni.. malam ni thesis menanti..^_^

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...