Showing posts with label candi prambanan. Show all posts
Showing posts with label candi prambanan. Show all posts

Saturday, April 9, 2011

holiday - jogjakarta - episod 6 - candi prambanan

sambungan daripada episod 5..


aku tak dapat nak jalan-jalan dekat candi ni.. tak dapat nak melawat masuk.. sebab aku period pain.. T.T


ambik la gambar sikit sebagai kenangan


semua khusyuk beli key chain dari pakcik tu.. satu 2000rp. ramai yang beli sebab terasa murah.. lebih kurang 70sen je satu..

sekali keluar pagar.. ambik kau.. satu 1000rp. je.. tertipu kami..

yang bestnya dekat prambanan ni, dekat luar pagar tu banyak sangat gerai-gerai orang jual.. macam-macam ada. dari pakaian, beg, aksesori, sampai ke perhiasan rumah and pedang pun ada.. murah-murah semuanya.. yang penting, kena pandai tawar.. kita pelancong, mesti harga dorang letak agak mahal sikit.

tapi sebab period pain aku, aku tak dapat shopping dekat situ.. rugiiiiiiiiii.. T.T

Saturday, April 2, 2011

jogjakarta - episod 5 - candi prambanan

sambungan daripada jogjakarta episod 4.. dah lama tertangguh nak sambung.. yang ni baru masuk hari yang kedua..

destinasi yang kedua adalah lawatan sambil belajar ke candi prambanan..

apa yang perlu dibuat, cari elemen-elemen yang rosak.. lepas tu kena suggest cara nak baiki pulak..

jom tegok gambar.. tak reti nak cerita.. ^_^

sebelum pergi.. dekat lobby hotel.. kiri dan kanan adalah penyumbang gambar ni semua..


keadaan jalan raya dekat jogjakarta.. tak sesak sangat sebab kebanyakannya motor.. kereta kurang sikit.. tak macam dekat malaysia..


cantikkan gambar ni.. ni la candi prambanan.. besar giler.. itupun candi kecik-kecik tepi tu dah runtuh sebab gempa bumi dulu..

tapi, aku tak masuk satu pun dari candi tu.. sampai sana je period pain.!! serious rugi sangat..



close up sikit candi nya.. tengok la ukiran dia tu.. kreatif sangat orang zaman dulu kala buat benda tu.. dah la tak pakai simen pun..



okeyh, ni je gambar.. nanti sambung dekat entry lain.. letak banyak sangat gambar takut berat and takut korang bosan pulak nak baca.. heee...



..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...