Friday, August 27, 2010

al kisah karipap dan bulan puasa



menu buka puasa hari ni ada karipap sebijik..makan tadi tiba-tiba teringat pulak cerita bulan puasa tahun lepas..yang sikit sebanyak menyedarkan aku jugak..


kisah bermula....

waktu tu aku balik rumah..puasa dekat rumah..and hari tu aku teringin sangat nak makan karipap..aku pun pegi keluar nak carik orang jual karipap..tapi masalahnya, kawasan rumah aku tu memang xde orang menjual-jual ni..bazar apa tah lagi..memang xde la..kalau nak pergi bazar kena keluar jauh sikit..maklumlah, rumah aku ni kawasan terpencil sikit..

okey, sambung cerita tadi..bila x dapat karipap ni aku jadi emo sikit..jadi x ada mood..aku mintak mak aku buat karipap, mak aku x buat..so, merajuk lagi..aku cakap, da la nak balik kolej dah esok..xdapat karipap..bukak puasa pun makan sikit sangat..mak ngan abah buat x tau je..lagi la aku sedih..biasa la..perasaan..konon2 mak abah x sayang la..suka hati aku je fikir macam tu..x baik betul anak..

esok pagi2 aku bangun..tengah hari dah nak balik kolej..aku dengar bunyi riuh kat dapur...suara mak n abah kat dapur..aku pun tengok la apa pagi2 bising2 kat dapur..puasa pulak tu..sekali aku tengok, mak n ngan abah aku tengah buat kan karipap untuk anak dia yang menggedik ni..time tu aku rasa macam nak menangis je..rupanya mak ngan abah aku tetap nak penuhkan impian aku nak makan karipap tu..terharu sangat..lagi2 tengok mak ngan abah buat karipap sama2 tau..

lepas tu aku jadi sedar, mak ayah mana yang x sayangkan anak..anak je kadang2 yang rasa x disayangi atau x diendahkan..sebenarnya dorang sayangkan kita..

untuk mak ngan abah, anis sayang mak ngan abah sangat sangat sangat..jadi rindu pulak..x sabar nak balik minggu depan...



2 comments:

nas said...

nasib baik aku skunk nie da balik kl dah..ehehehe..best siot :P
takper2 nanti ko balik makan karipap puas2 :)

nur anis said...

best giler ko da dapat balik rumah..
haha..tau xpe..x sabar aku nak pekena karipap..

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...