Saturday, August 28, 2010

cara kurangkan tabiat gigit ais


rasanya ramai yang ada tabiat suka sangat gigit ais kan..termasuklah aku..lepas habis minum je..ais-ais tu mesti nak habiskan jugak..sampai dah x ada dah ais tinggal..kalau air x habis minum pun, tetap boleh ambil ais dia...memang dah x dapat nak buang tabiat tu..sebab dah terbiasa...kalau x gigit ais tu rasa x sempurna je makan time tu..hehe..

nampak sedap kan ais tu..


walaupun dah tau gigit ais ni x elok sebenarnya..boleh mereputkan gigi..x tau betul ke x..tapi mungkin jugak kan..sebab ais tu kan sejuk..tapi kalau statement tu salah betulkan la ye..mesti bergembira kalau gigit ais ni x bagi kesan apa-apa...boleh la gigit ais selalu..haha..


muka x sabar nak habiskan air tu..boleh gigit ais..^_^


ada cara tau nak bagi kita x gigit ais ni..
  • kalau kat rumah, jangan guna ais yang kecik2..guna ais yang besar..so, x dapat la kita nak gigit ais yang besar tu kan..kalau kat kedai memang x ada la ais besar..x muat cawan..

  • minum air sejuk yang x ada ais..confirm x boleh nak gigit ais..

  • susah-susah..minum air panas terus..elok untuk kesihatan..

bagus model kita ni...

10 comments:

Peminat Katie Holmes said...

haha. aku pun suka gigir ais.

palimol said...

Saya suka ais yang ada lubang lubang. Sebab saya akan masukkan straw, lepas tu angkat dari gelasm lepas tu masuk dalam mulut, makan..

Nyum2..



p/s Ais kat KFC dengan A&W dia pakai ais yang ketul cube, tak ada lubang kat tengah jadi saya x boleh makan sebab tak boleh cucuk straw.

Anonymous said...

Anis buang la Captcha ni.. ganggu la orang nak komen. Annoying betul capthca

nur anis said...

peminat katie holmes : best kan gigit ais..

palimol : tau x pe..bila ais tu jatuh, frust giler..

anonymous : thanx komen ye..sorry ye..tapi, macam mana nak buang captcha tu? saya x tau..boleh ajar x? ^_^

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

aku gigit apa saja ..termasuk ais... rasa semacam apa orang nak cakap cakap la

cGi0 said...

jgn gigit ais.. gigit la straw.. ngeee :D

Anonymous said...

Dashbox > Setting > comment > show word verification > No

semuga membantu

Tapak Kaki said...

orang tua cakap gigit ais leh merongakkan gigi...

nur anis said...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o : bagus betul tu..gunakan gigi sebaik mungkin..

cgio : gigit straw x boleh nak makan straw tu..tapi kadang2 buat jugak..haha

anonymous : thanx..dah tukar..:)

tapak kaki : tu la..mak aku pun cakap cam tu..tapi dah jadi habit dah..hoho

AiSyA LiEzA said...

sy addicted ngn ais!! arghhhhhhh!!

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...