Monday, August 23, 2010

mana nak cari jambu susu?


mengidam oh mengidam....eh..jap..cam x sesuai je mengidam..nanti orang fikir lain pulak...

so, teringin oh teringin...sangat teringin tau...dah lama sangat teringin...tapi x dapat2 lagi apa yang diinginkannya...teringin nya nak makan JAMBU SUSU...huwaaaa...



bagi sesiapa yang tak kenal jambu susu, ni la dia rupanya...suci je putih-putih.. =p

aku pun tak tau kenapa orang panggil jambu susu..kena tanya nenek nenek moyang moyang kita la..mungkin warna dia putih..lagi pun rasa dia agak lemak-lemak sikit...sangat sedap tau..lagi-lagi makan dengan asam boi color merah tu..memang berbiji-biji lah boleh ngadap..haha..

hari tu pergi pahang..sempat pergi rumah jenguk rumah lama aku dekat jengka 9..kat sana ada pokok jambu susu ni tau..tapi sedih jugak..sebab tengah putik-putik lagi.. T.T kenapalah ko x nak berbuah cepat sikit wahai jambu...kan aku dah kempunan lagi..

mana lah aku nak jumpa jambu ni..pegi pasar malam, pasar tani & pasar borong pun aku x jumpa...sapa2 ada buah jambu ni, derma-derma lah kat aku..hahaha..

4 comments:

Ckin Kembaq said...

pi market beli naa..hehe

asrul amanda said...

Jambu pink tu pun boleh.. Kalau makan dengan serbuk asam, rasa dia sama je.

he

nur anis said...

masalahnya dua2 jambu pun x jumpa..huhu

SyAmSuL AnUaR said...

kalu 2 2 x jmpa rase jumpa jambu lain...hehehehe..(^^)

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...