Tuesday, August 24, 2010

kenapa harga makanan mahal sangat?


tadi aku dapat mesej dari fifie..dia cerita yang dia habis RM12 hanya beli 3 benda je dekat bazar..ayam percik, air dengan sayur terung...aku terkejut..sebab bagi aku harga tu sangat mahal..bukan apa, selalu aku beli ayam percik pun dalam 3 ringgit..sayur terung pun paling mahal 2 ringgit..air 2 ringgit..yang seringgit pun ada aku rasa..jumlah baru 7 ringgit..so..mana lagi charge 5 ringgit? meby plastik singgit, getah ikat plastik seringgit..oh..service nak cedok lauk 2 ringgit..tax seringgit..ha..cukup la total rm12..

cerita ni bukan jadi kat bandar besar pun..tapi dekat dungun..x tau kenapa harga melambung sangat naik..tau la ramai student..dorang xde pilihan..x de nak masak2..nak x nak beli je la..dah la duit bergantung duit ptptn je nak tampung hidup 1 sem..cuba la peniaga2 ni fikir..parak tau nak belanja hari2 macam tu..mereka yang menjual x rasa seksa macam pembeli..fikir-fikirkanlah..

3 comments:

asrul amanda said...

haha. Terengganu barang dia emang mahal. Saya orang terengganu, biasa dah. Kedai sinun sikit kot. Kurang persaingan.

Dia budak UiTM-D kah?

Ckin Kembaq said...

betul tu..takkan nak kena makan megi je tiap2 hari kan..abis la ptptn kalu cmni..

nur anis said...

asrul asmada : yup..uitm dungun..memang terkejut..sebab x pernah pegi sana...x tau rate harga makanan kat sana..

ckin kembaq : tau xpe..nak harap duit pt je la..kesian nak pow duit mak ayah..huhu,..

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...