Sunday, August 29, 2010

cara mengurangkan senggugut

post ni tak semestinya untuk perempuan je..lelaki pun boleh juga ambil tau semua ni..ye lah..mana tau ada orang-orang terdekat atau pun orang tersayang terkena senggugut ni..semua orang tau, senggugut ni memang sakit sangat..memang x boleh nak bangun dibuatnya..guling-guling lah atas katil tu..kat sini ada lah beberapa cara nak kurangkan sakit tu..petua-petua ni aku dapat dari beberapa sumber..

  1. basahkan kain dengan air panas..perah..and tuam dekat perut..x pun masukkan air panas dalam botol..golek-golek dekat perut anda.. - cara ni berkesan sikit..tapi x la lega sangat..petua ni fifie yang bg kat aku..
  2. bakar 9 biji buah pinang tua..bakar sampai hangus tau..kemudian tumbuk halus..campurkan dengan air suam..minum 9 hari berturut-turut masa period..
  3. tumbuk lumat halia and campurkan dengan air suam..minum dengan mendahulukan selawat
  4. tumbuk halia dan lada hitam..campurkan..makan 1 atau 2 minggu sebelum period..nak senang masukkan dalam kapsul kosong..
aku tak tau cara-cara tu berkesan ke tak..semua kna minum2..x rela aku..haha..yang tuam air panas tu boleh la aku buat..cara aku yang paling senang, makan ubat..nanti ngantuk and tidur..bangun tidur jadi lega sendiri..^_^

5 comments:

nur anis said...

info yang berguna..baru tau fakta senggugut,..^_^

Anonymous said...

Saya tak tau nak komen apa sebab saya tak faham.

Tapak Kaki said...

setelah mmencuba cara-cara tersebut kini masalah senggugut saya telah hilang.. terima kasih nur anis..wakaka.. (ayat macam dalam iklan)

nur anis said...

haha..alhamdulillah..berguna juga informasi yang telah aku bagi..buat yang belu faham, anda masih ada masa untuk memahami..=p

Dylla Burn said...

hi anis,
thanks for the info...
besides, akak nak tambah sikit...
fakta tuala wanita pun penting gak, sbbnyer ada gak yg tak sesuai dgn kite, cuma kite tak diajar secara terperinci (nak wat keje nih leceh lah skit sbb u kena try and error)..

kat KL nih, nak cri buah pinang kat mane eh?

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...