Saturday, October 16, 2010

kenapa mesti kena makan nasi?

pernah tak rasa bila sehari tak dapat makan nasi, rasa macam tak best je. mesti nak jugak nasi tu masuk dalam mulut. adakah sebab nasi itu makanan ruji rakyat malaysia? dah jadi macam makanan wajib pulak. lagi rasa puas bila dapat makan nasi putih. dengan lauk-lauk.

"nasi campur, 55.000 ..." kata si pelayan. shoot!

sedapnya tengok makanan ni. banyak sangat lauknnya.

roti pun ada karbohidrat macam nasi juga. kenapa tak makan roti je? tapi, tak boleh jugak. mesti nak nasi jugak. tak nak lain. aku sendiri pun tak tau jawapannya. yang penting, nak nasi juga.

apesal tiba-tiba cerita nasi ni? sebab aku tengah lapar. 2 hari tak makan nasi ni. haha. bukan tak boleh ambil kat dewan makan bawah tu. cuma malas rasa kalau sorang-sorang ni. haish. gedik sungguh..

7 comments:

Sophon said...

satu lagi. kalu nak makan nasi mesti dengan jari. Kalu makan dengan sudu rasa mcam tak puas hati je.

nur anis said...

sophon : setuju!!!

Roxy zai said...

makan nasi lemak wajib dgn guna jari!!hehehehe^__^

nur anis said...

guna jari baru la puas nak meratah-ratah ikan ke ayam ke udang ke..guna sudu lambat..huhu

d_tieah said...

Serius aku penah tak makan masi 3 hari kot..
Tp x boleh sgt lah..
Bdn mmg turun habis lah..
Haha..
Tp aku boleh x mkn nasi kalo tgh fikiran tak menentu..
Kira mood tgh jiwa kacaulah..

nur anis said...

d_tiah : mcm best je bdn turun..aku x makan x turun2 pun..huhu...

E.d.Y said...

makanan ruji...dah xboleh na tinggal

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...