Friday, April 1, 2011

situasi selepas keputusan SPM

sekarang ni mesti pelajar-pelajar lepasan SPM tengah sibuk mengisi borang sana sini.. yang ada peluang untuk dapat biasiswa, mungkin tengah sibuk interview.. ada yang memohon maktab perguruan, ada yang memohon matrikulasi, politeknik, diploma atau pun asasi.

tak ketinggalan juga yang memohon kursus-kursus kemahiran.. mungkin ada juga yang tidak menyambung pengajian.. ada yang terus bekerja mencari rezeki.. atau ada yang mengambil keputusan mendirikan rumah tangga? semuanya tak mustahil..

rindukan zaman itu.. zaman yang berkobar-kobar memohon mana-mana kursus.. berdebar menunggu panggilan.. berdebar ke temuduga..

sekarang, aku dah pun dekat tahun akhir.. tinggal sebulan je lagi aku dekat UM ni.. lepas tu, semua bawak langkah sendiri pergi latihan industri.

ouh.. yang ini aku cuak.. aku takut.. tak bersedia nak berhadapan dengan dunia industri pembinaan yang sebenar..

kepada adik-adik lepasan SPM, semoga berjaya menempuhi alam selepas SPM.. buat pilihan yang bijak..


3 comments:

Mag said...

sama la kita.. dahulu mcm tak yakin buleh masuk universiti.. taw taw nak habis da... anyway... mari lah join GA dari saya.. khas untuk anda yang cool... sila la ke..

http://magribmenjelma.blogspot.com/2011/03/2nd-give-away-dari-magrib-ga-datang.html

ardinihumaira said...

dni rindu saat jadi form 5 sebab ramai sangat kawan. skang.. macam tade kawan sangat sebab masing2 busy je kan duk uni ni huuhu

Arif Dzulkifli said...

alamak..tak kan sorang je lepasan SPM yang rasa nak amik SPM lagi???haha

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...