Monday, May 28, 2012

pinjaman pelaburan ASB dari Maybank


untuk pertanyaan gnie syazni, permohonan ni saya buat di Maybank. bukan apa, sebab gaji saya masuk ke Maybank. jadi, senang diorang nak automatik tolak dari akaun setiap awal bulan. pendaftaran ni kena bayar RM70. itupun bila dah lulus permohonan, dia akan tolak dari akaun kita juga. bayaran tu merangkumi duti setem RM10, sijil RM50 and RM10 lagi tak ingat apa dia. hehe.

untuk pertanyaan yui pula, mula-mula saya pergi bank. diorang ada sediakan pamphlet. dekat situ ada jadual untuk jumlah pinjaman, kadar faedah, jangka masa pinjaman dan jumlah bayaran bulanan. dekat sini saya ambil sikit masa. balik buat kira-kira. tengok jumlah pinjaman mana dalam jangka masa berapa tahun yang akan lebih menguntungkan kita. bila dah decide, boleh la pergi bank semula, isi borang. ^___^ tunggu sebulan, dah setel. 


sekarang ni saya akan bayar RM200++ sebulan. memang sebelum ni saya akan simpan dalam jumlah yang sama sebulan. tapi biasalah, bila nafsu shopping sampai, mesti fikir "takpelah. gunalah simpanan tu sikit buat shopping, nanti boleh simpan lagi.." susah nak disiplinkan diri. alih-alih, guna simpanan untuk benda tak perlu. -___-"



6 comments:

IntaNBerliaN said...

mmg bagus buat pelaburan camni.. lbh berdisiplin :-)

are_lin@yu said...

mcm labur jgk kan..bgus labur mda2 kemudiaan ari dh sng.hehe

Myra Jay said...

Myra buat pinjaman ASB gak tapi dengan CIMB sebab interest lg rendah dari Maybank.. :-*

Sebulan bayar RM200++ jugak :)

rwan_wahid said...

Sebelum membuat pinjaman ASB kene tahu apa syarat2 di Surat perjanjian pinjaman,kadar faedah yg dikenakan..dan minta penjelasan yg clear...setelah diteliti baru la ambil..sebenarnya kadar faedah telah dikawal oleh BAnk Negara antara bank2 lebih kurang saja..disana ada lebih dan ada kurang...

Sekiranya mahu keterangan lanjut boleh ym sy di rwan_wahid@yahoo.com...

Anonymous said...

Sya seorang bankrapsi..tetapi da buat pembayaran melalui inaolvensi..Sya nak tanya kalau sy layak utuk memohon pinjaman pelaburan asb..?

tolong aku said...

Berminat dgn pinjaman asb dgn kadar pling rndah, tanpa log in period 3 thun . .email sy untuk penjelasan lanjut di akram.rashid@cimb.com

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...