Thursday, March 22, 2012

lagi-lagi lari ikut pakwe

bila baca kes budak nama siti yang konon-konon kena culik tu,
geleng kepala je.


baik punya berlakon kena culik kan.
rupanya nak duduk rumah teman lelaki.


dik, kalau nak lari sangat, ikut lah dik.
tak payah nak buat cerita kena culik.
tulis je surat cakap nak lari.
malu mak bapak dik.
satu malaysia risau.
bila jadi macam ni, tak sanggup mak bapak nak keluar rumah.
sebab malu ya amat sangat.


seriously tak faham kenapa sanggup nak lari ikut teman lelaki.
orang lain bercinta jugak.
tak ada sampai nak lari ikut lelaki.
dah banyak kes macam ni jadi.

12 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

xtau nak kata apa..

dah bebel kat fb..hihhi..

CIK MAY said...

budak tak reti nak pikir baik dan buruk.

nur anis said...

@nuyui a.k.a miss YUI

huhu...dah puas bebel rupanya..

nur anis said...

@CIK MAY

itulah..terlalu ikut kata hati.

mizzkechique said...

tade wotak punya budak..

*SiRibenMerah said...

kalo adik saya da lama kena belasah budak neh.. biar mati takpe daripada hidup nk susahkan mak bapak.. hampeh punya anak~

nur anis said...

@mizzkechique

itu lah..gerammmm..baru form 3 tu...

nur anis said...

@*SiRibenMerah

kalau adik saya pun sama..lempang siap-siap..

Nurul Husna Mohd Hassan said...

pngaruh kwn2 pun ye jgk ni. jiwe mde, mcm2 nk cube.

ikafantasi said...

klu ika jd mak bapak dia..kau nk lari sgt kan..dh jgn balik trus..hehehe..

xmalu btl

sakinah husain said...

aku nk buat record. teman lelaki yg lari nk ddk rumah aku. kecoh satu malaysia nnti. anuar zain kena culik. eehhh? hahhahahahahahahhaga

hud aikara said...

memang malu keluarga...tapi satulah perangai rakyat Malaysia nikan yg aku perhati..bila jadi kes mcm ni..teman lelaki yg turut buat onar tu macam lansung tak wujud..pompuan tu yg teruk kena kutuk. Padahal kalau tak kena pujuk, kena rayu tak adanya pompuan nak ikut dia.Bukan kita tahu pompuan yg mentah macam tu memang cepat cair kena pujuk.Dalam kes ni dua2 salah. agaknya sbb tulah org dulu2 rasa susah sangat jaga anak pompuan sbb anak lelaki telah diberi 'tiket bebas' tanpa sedar oleh masyarakat sendiri. :(

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...