Wednesday, June 13, 2012

anda 10 tahun yang dulu

pagi-pagi dalam kereta haruslah dengar hot fm. sebab selalu diorang pagi-pagi ada topik yang dibincangkan. sebab aku memang tak suka dengar lagu-lagu ni, aku lebih suka dengar orang bercakap dalam radio tu.


so, topik pagi ni adalah, anda 10 tahun yang dulu


10 tahun yang dulu, maksudnya, umur aku 13 tahun. tingkatan 1. wahhh..kecilnya rasa. memang kurus habis lah. tulang je yang ada rasanya. jap..meh tunjuk gambar jap.


ha....aku yang pakai baju sekolah tu ha...se...kurus kan. ini sebenarnya gambar masa darjah 6..tapi dah akhir tahun dah..tak berubah pun badan aku masa darjah enam dengan tingkatan 1. 


masa tingkatan 1 tu lah, pertama kali aku masuk asrama. jauh pula tu. duduk jengka, pahang. sekolah pulak dekat batu pahat, johor. betapa perlunya berdikari. nak balik rumah, harapkan cuti sekolah yang panjang je lah. itu pun, naik lah bas sendiri. mak ayah nak jenguk? heh! tak ada maknanya. jauh kot. kos tu haruslah tinggi. ayah aku selalu cakap, "daripada abah hantar atau tengok anis dekat sekolah, lebih baik duit minyak kereta tu abah bagi anis buat belanja. anis nak mana?" woahhh..haruslah aku pilih jadi duit belanja. hihi.


tapi sekarang ni aku bersyukur, dengan usia yang masih muda, aku dah boleh hidup sendiri. aku tak takut untuk berdikari. ^___^

25 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

dulu kurus skrg 'kurus' jugakk..hahaha...

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihi,comel aje kan..

Yana Libra said...

jauhnya asrama..huhu~~

Nurul Husna Mohd Hassan said...

alahai. keciknya... :)

♥ Wina ♥ said...

comel jek!

wina dulu masa sekolah pun kurus..sekarang?? no komen hehehehee

wahida said...

oh, aku kalau 10 tahun yg lepas masih keja kat hotel PD lagi...memori la masa tu...

jaakechik said...

10 tahun dulu? hrmmm jaa pon baru tingkatan dua..hehehhee

Saya Disini said...

kenangan tu

pinky said...

hahaa...comel...

IntaNBerliaN said...

10thn yg lalu.. msh lg belajo.. n blm kawen.. hihi

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

muka sume suci giler... hahaha

LiYa HaNiF :: said...

dulu bujang skrng dah ada keluarga sendiri... ^_^

salam kenal dr akk tuk anis.. :D

MizzTina said...

10 thn yg lalu, akak spm.. hahaha

lia said...

muda belia lg nih....

Kakzakie said...

10 tahun lalu kakak dah punya 2 anak dah...

Masya said...

wahhh .. 10 tahun yg lalu akak pun belajar lagi anis... hihihihi...

[z@ck] said...

eh eh..sama la umur kita =D

Nini D.. said...

saya seploh taun yg dulu baru di sem 4 :)

izla said...

betol..kesusahan mengajar kita erti berdikari.

saya 10 tahun dulu baru nak masuk matrix. hingusan jugak lah..tak pernah pakai facial wash kat muka. giler kampong!!

are_lin@yu said...

your age same with me..yeayy..mana satu anis..hehe

CikMai said...

haha comel je..mai dari dulu dan kini tak pernah nak kurus..muahaha

Zie Madini said...

WAHH....nostalgia sungguh bila tgk pic time kecik² dulu kan. hehehe.

ieda said...

kenangan zaman sekolah ..
akk masa sek , gemuk .. ekekke
dah kawin nie baru ada hati nak kurus .. ;)

Myra Jay said...

Sama la akak pun dulu kurus sekarang laaaaggiii kurus...wahahahaaa perasan...

anisalya said...

akak umur 18 baru la berdikari sendiri. tertinggal bus nak balik raya. mmg sedih gila. last2 naik bas lompat2. mmg belajar berdikari la kita ni kan.

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...