Wednesday, August 8, 2012

baju raya kedua dah siap dihias. ^__^

akhirnya, siap jugak baju kedua aku. eh! tak. sebenarnya ni baju untuk raya pertama. baju tema 1 family. ^__^

 full view baju. merak mak ngah wehhh. aku guna kain sama untuk baju melayu abah dengan adik aku. yang ni aku guna rose lace tu. beli je kat kedai dalam 4 ringgit lebih semeter. semua ni aku pakai 4 meter.

 close up kat tangan. nak tambah seri, letak manik pearl kat tengah bunga rose tu. ^__^

bunga rose di bahagian leher. kalau perasan, aku tak letak pun rose tu dekat keliling leher tu. sebab kalau pakai tudung, bukan nampak pun. 


walaupun nampak simple, tapi sangat leceh nak menjahit bunga rose tu tau. sebab tepi dia macam ada bulu-bulu. so, kena jahit betul-betul bagi kemas. baju ni kompem tak boleh masuk mesin basuh. sebab kompem rose dia akan rosak. -__-"


sekarang tengah jahit manik untuk baju mak yang kedua pulak. fuhh..sempat siap ke ni.

23 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

kena jhit lindung yg mcm jaring tu kan..alahai..tak pndai yui..

syiQin eQin said...

hye anis..saye tag awk yerk..

http://loolypopstrawberrydengancoklat.blogspot.com/2012/08/segmen-saya-nak-angpau-ramadhan-by.html

Saya Disini said...

wah..siap bju raya ke 2 dah?sy bju rya ptama pn lum ada lgi ni

norhidana said...

wahhhhhhhhhh dh siap dh 1 helai baju raya di hias... akak pun ada beli gk lace rose tuh, kot2 tak semapt nk jht manik letak jelah lace tuh... heheheh

...sWeeT uMi... said...

chantek...merah lawan ngan itam mmg naik serinye...rajin tul dia menjahit bendalah ni...pssttt amik tempahan tak ekekek (acah je) (^_^)

Masya said...

sane sini nampak tema merah... tp tema kami terpaksa bertukar sebab amir takmoo baju merah... nsb baju t-shirt dia nak merah tau ...

kalau jahit mcm ni mmg x blh basuh mesin kan.. nnt habis terbukak..

[A.I.D.A N.O.R.D.I.N] said...

cantik n simple..mmg bekenan nk jahit kt baju nina. ada facebook x? nk tnya pasal manik ni..add akak lt fb..aida nordin

ayut said...

rajin ye la...ayut jgk tak mnjahit2 yer.huhu

wahida said...

wow!! hebatnya...buat mcm ni mmg kena perlukan kesabaran yg tinggi kan?

Kakzakie said...

Merah - mesti meriah bila pakai sedondon lagi. Cantik:)

putryteya said...

cantik nya baju raya , teya dah lama tak buat tema-tema ni . hehhe

LiNda said...

wah..bgusnye, pandai tambah2 bagi meriah baju tu. Kalo jahit manik lagi la leceh kan

MizzTina said...

meriah uols!!!

pinky said...

cantik sangat anis.... kalau akak pun xjahit kat leher sbb kita pakai tudung kan....huhuhu...

MAY said...

rajin sgt ni..sume baju tepek manik...

Nurul Husna Mohd Hassan said...

cantik cantik cantik =)anis dah boleh bukak untuk tempahan ni =)

Nurul Husna Mohd Hassan said...

jom anis jumpa rakan2 blogger kat CH =)

:: Mrs.Eady :: said...

cantik la mak ngah nanti!hehehehe..

lia said...

Ya Allah... baguihnyer dpt tgn yg kreatif gini...

Cik Saila said...

cantiknya merah dgn itam :))

IntaNBerliaN said...

rajin sungguhlah anis ni :-)

haz said...

wahh~~~ merah gituuu. bertmbh cntik dengn tambhn bunga2 tuu ^^

Nora Karim said...

amboi... kreatif juga dia ni :D

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...