Tuesday, November 27, 2012

mencegah kan lebih baik


dua ketul motor yang menyemak dalam rumah.
nampak tika kedek-kedek dekat situ?
haaaa. tu sibuk menghala ke pintu nak keluar lah tu.


sebelum ni dua ketul motor ni park dekat beranda rumah je.
tapi sekarang ni kampung aku ni tengah kecoh pasal kes curi.
dah ada hilang motor.
dan dah berapa rumah kena pecah masuk.


jadiii..
haruslah dua ketul motor tu naik taraf tidur dalam rumah.
walaupun nampak semak je kan motor tu sibuk dalam rumah,
tapi kan mencegah kan lebih baik.
kalau hilang lagi motor kang,
gigit jari je lah jawabnya..


23 comments:

bobiedanbad said...

Anis jgn pas ni bawa masuk bilik tido plak :)

pinky said...

huhuhu...mencegah lagi baik dari mengubati....=)

Nyue said...

nyue singgh & jafi follower ke 656..hope sudi singgah blog nyue :)

hahahha....lebih baik mcegah dr kebiarkan motor kat luar dan akhirnya berputih mata...sedekah yg xberbaloi..hahahaha

IntaNBerliaN said...

a'aa betoi tu, lbh baik smpan dlm umah

are_lin@yu said...

bagus beringat sebelum kena..hehe

mia izzati said...

lee takot gak camtuu..dah tak selamat dah walaupun dok luar rumah..

nuyui a.k.a miss YUI said...

seeloknya cmtula kan..

Kakzakie said...

Setuju Anis. Daripada hilang baiklah masukkan dan tak apalah kena bersihkan lantai tiap hari...

Tika tu nak kemana. Tak ada rasa bersalah itulah nama pun anak kecik.

nn lylyn said...

elok tu..nti rugi klo hilang

Ikmal said...

Assalam, bagus juga letak dalam rumah sebab pencuri nie lebih xtream. Kalau tak jaga betul2 memang menyesal tak sudahlah jawabnya...

Ikmal said...

Assalam, bagus juga letak dalam rumah sebab pencuri nie lebih xtream. Kalau tak jaga betul2 memang menyesal tak sudahlah jawabnya...

Sue PeLik said...

wahhhhhhhh motor pun duk dalam rumah kan?? hehhe

Noli@Ibu Wafa said...

betul2..baik berpada2 kan dik ;)

norhidana miswan said...

pelik lah ngn org2 yg tau nk mudah dpt duit je, senang2 nk pecah umah curi brg org... mmg utk keselamatan kan, takpelah moto tu duk dlm umah

Zura Zue said...

bahayanye...xpasal2 kena parking moto kat dalam...

nik ros said...

bahaya kan. baik bawak masuk la dari letak kat luar.

myfirdz said...

slm ziarah.. sy tggl jejak di sini.. done follow u.. follow me back..:)
http://myfirdz-trulylove.blogspot.com/

Amyna said...

musim kecurian ehh... dekat sini pun sama... :-(

izan mama mia said...

mmg bahaya tinggal moto kat luar...hehhe..biarlah..dia pun nak tido selesa gak..hikhik

ct kektus said...

lagi2 kalau yg hilang motor merah besar tu. mau menangis tak berirama nanti.

Hazmin Hamudin said...

Fuh kalau dekat dalam pun kena sebat jugak motor tu nak letak dekat mana lagi ye? Hehe

nora said...

mmg betul..biar menyemak..dari oioit jari biar menggigit mata..hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

a'a betul tu anis better simpan dalam umah....mencegah kan lebih baik dr mengubati

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...