Friday, November 30, 2012

perasaan nak menjahit manik membuak-buak

salam jumaat semua...


ceria-ceria selalu ye.
^________^
lebar-lebarkan senyuman anda ye.



sekarang ni entah kenapa tiba-tiba rasa nak menjahit manik-manik dekat baju.
setelah sekian lama tak pegang jarum dengan manik.
tapi dah tak ada dah baju kosong yang boleh dijahit manik dalam almari tu.
ni maksudnya, kena pergi kedai kain cepat-cepat ni.
buat baju baru...
weeehooo.


bos pun dah sign gaji dah tadi.
memang boleh la beli kain pasang dengan manik.
jangan tak tahu tau, kadang tu kos beli manik tu dah setaraf harganya dengan harga kain pasang tu.
nak manik yang berkualiti, memang agak mahal sedikit lah harganya kan.
kalau yang murah tu, ko basuh dua tiga kali, hilang kilatnya.
tu untung hilang kilat, ada yang terus hilang warna.
sia-sia je penat-penat jahit, lama-lama hilang serinya.


apa pun, memang dah terbayang-bayang dah ni baju yang blink-blink dengan manik.
nasib tak terbawak dalam mimpi lagi.
kalau tak, sekarang jugak berdesup ke kedai kain.
heeee.

33 comments:

Lya Colours said...

adik saya pon suka jahit manik. kalau baju2 adik beradik ni, pas je kat dia. kita pilih manik nanti dia jahitkan. nak harap saya, memang ya hadooo la. haha

nuyui a.k.a miss YUI said...

ntah bila la dp mnjht manik..takde masa..huhuh

Cik Syida said...

tau takpe, penat je jahit kalau warna dia dah tak semenggah. Oklaa jahit sendiri anis, baju yg dah siap dgn manik, mahal oohh :D

♥ Wina ♥ said...

rajinnyaaaa :)

Cik Sara said...

Wahhhhh... Anis tahu jahit manik dkt bju? Ohsem! Amik upah juga ke?

ayut said...

:) bgus2x...nnt duit msuk truss g bli manik tau...leh nnt jahit2x :)

Puan Ira said...

semoga berjaya

fadzli Amir said...

Salam kenal....ada kakak yg suka jahit manik2 ni....tapi dah jadi tokey manik...hehehhee

bobiedanbad said...

Rajinnya, akak bab jahit2 ni x expert hehehehe

MizzTina said...

klu rajin n gigih, mmg boleh jd kan..

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

salam dik.rajinnya..selamt menjahit =)

izzah said...

Bestnyer nk mnjahit..siap nnti share la dgn smua yek...

Slm kenal dr sy:-)

ieda said...

kalau dah minat buat je dikk
sure cantik jadinya nanti ;))

Mimie said...

boleh la ajar akak lpas nih

pinky said...

anis...amik tempahan...sure ari2 kena pegang jarum dgn manik ari2...=)

HeNRieTTa JoSe said...

xsabar nk tgk hasilnya....t upload larr picta dekat cni yea...

Nursaila Norman said...

rajinnya anis..huhu..meh jahit kat baju akak meh..hehehe!

gambate anis!!

nik ros said...

kalau pandai jahit mmg best la. nik ni mmg langsung tak pandai.lagi2 jahit manik :)

4feet8 said...

haah, sekarang dah up sikit, guna beads. renda dan mcm2 lain yg sgt leceh nak menjahitnya..hehe. harganya pun boleh tahan mahal..

Cho Zila said...

kalau pandai buat sendiri berbaloi2lerkan.. memang suka tengok baju yang berbling2ni berseri..

adianiez AIDA said...

untung pandai jahit manik sendiri.
tak perlu cari org jahitkan. bila baju ada manik, cantik!

Cho Zila said...

opppps lupa nak ucapkan terimakasih kerana jadi follower akak ...

fatin aziz said...

manik memang mahal. klau jahit manik btol2 kena sabar..nak sudahkan satu baju tu mmg perlukan ksbarn yg tinggi..hehe

mia izzati said...

adehhh mahai gak manik gred A nihh..kawan sy amik upah jhit manik..saya lak taklehh..jenis tak sabar kang hancur hehe

Azzah said...

rajin dia..

cikeyrah said...

qira kalau bab jahit2 nie failed..hehehe

Jue a.k.a Ibu 2F said...

rajinnye....

Jue a.k.a Ibu 2F said...

rajinnya....

adyna said...

anis g jakel ..tudung ala2 juma ada ..akak dah sambar 2...

ct kektus said...

ape lagi, cepat2 beli kain pasang baru. anis, biasa anis beli manik ape. :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

anis ni mmg rajin betol la....selamat menjahit manik yer hikss

Haryati Faizal said...

rajin jait manik rupanya...

Cikgu Ma said...

niat nak jahit manik kat tudung,...x buat lagi...sekarang ni rasa macam x cukupo 24jam...hhuhuu

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...