Wednesday, April 18, 2012

lagi kisah kenderaat berat bajet ringan


seee...tengok bas tu duduk lane mana.
terpaksa lah kami-kami ni berderet belakang bas tu.
tak reti-reti nak tukar lane kiri.
even lane kiri tu kosong, taknak jugak dia ke kiri.
nak jugak duduk lane kanan.


bukan bas ni je yang buat perangai macam tu.
lori lagi lah berlambak-lambak yang macam tu.
nak potong ikut kiri, kang tetiba dia masuk ke kiri pulak.
takkan nak potong kat lorong kecemasan kat tengah tu.
sekali tiba-tiba ada kereta ke motor ke yang tengah tunggu kat tengah tu, naya je.
jadi, kena lah tunggu dekat belakang bas tu diam-diam.

27 comments:

norhidana said...

rasa cam nk hon2 je kan... geram tul kan... kt mrr2 yg mmg banyak kenderaan ni pun kadang2 time pg ada... geram je dibuatnyer... nsb lah akak gune mrr2 tu beberapa minit je sehari kalu tak mau lah bersbr duk belakang dia

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

dieorang tau kenderaan dieorang besar.. tu yg jd besar kepala..

MamaEma said...

mentang-mentanglah dia besar..dia bermaharajalela...

are_lin@yu said...

kalau boleh celah dah lama celah kan..hehe

PinKy MoMMa said...

dik memang dik..sllu jadi camni jugak..mentang mentang dia besar kan..aihhh sesuka hati jer..

sepatutnya mereka kena lebih timbang rasa dengan kenderaan lain sbb sama sama bayar road tax kannnn huhu ;p

Aine Ainun said...

Anis, walopun akak x mandu,
akak mmg bengang kes mcm ni,
syok sendiri la..

Slalu akak pot pet pot dlam kete...

IntaNBerliaN said...

akak pun selalu jumpa kenderaan berat duk lane ni...

mizzkechique said...

tu drebar tak sedar diri..

Cik Sara said...

biasalah tu.. dia lagi "kecik" dari kita..heee..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

mentang2 laa kenderaan dorg besar kan... sbb tu dorg suka laa sgt wat ikut suka hati dorg.. huhu

Nurul Husna Mohd Hassan said...

memang selalu jadik camni. kadang2 kena hon, tapi bukan salah saya, salah kenderaan berat tu. hukhukhuk

nur anis said...

@norhidana

betul tu..rasa cam nak hon je..tapi nasiblah saya ni memang jenis tak suka nak hon-hon ni..sabar je lah..

nur anis said...

@Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine

betul tu..dorang tau dorang takkan kena sodok dari belakang..gila hape nak sodok bas besar gedabak tu..haha

nur anis said...

@MamaEma

tau tak apa...huhu

nur anis said...

@are_lin@yu


ketar lutut nak celah bas tu..kalau kena langgar, kita yang kecik ni yang teruk..huhu

nur anis said...

@PinKy MoMMa

betul kak..kenderaan kecik pon bayar road tax jugak..hehe

nur anis said...

@Aine Ainun

saya pot pet dalam hati je selalu..sebab sorang-sorang dlm kereta..hehe

nur anis said...

@IntaNBerliaN

dah banyak jumpa kan kak..

nur anis said...

@mizzkechique

betul betull

nur anis said...

@Cik Sara

haha..perasan kecik..

nur anis said...

@C.M.A @ CikMoonAdnan

tau tak pe..huhu

nur anis said...

@Nurul Husna Mohd Hassan

kereta belakang kita yang tak sabar tu pun sibuk hon kita kan..padahal kita dok ikut bas tu..

So Shy Lady (SSL) said...

sabar je la anis kan huhu. klau hb akak mau tak mmbebel spnjng jln

Puan Besar Shag Yahaya said...

Kasi honk panjang2 sama dia. HAHA

Uncle Jonni said...

mmg mcm2 karenah sbnrnya pemandu2 kat jln raya neh... huhu...

Anonymous said...

@mizzkechique

mizzkechique, drebar tu pengsan ke?

Anonymous said...

@mizzkechique

mizzkechique, drebar tu pengsan ke?

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...