Thursday, May 17, 2012

mamat dan momot selsema

assalamualaikum semua...:)


hari tu momot terbersin-bersin. kesian dia. selsema pulak dah. tapi dalam dua hari ni, dia langsung tak nak makan. padahal selalunya dia lah yang pantang nampak makanan. semuanya dia bedal. tapi kalini, letak ikan depan mata pun, di cium-cium je. lepas tu pergi tempat lain.


pagi tadi, dengar mamat pulak terbersin-bersin. ni mesti dah berjangkit dengan momot ni. tapi mamat still selera makan. masa orang makan, dia pun sibuk panjat-panjat nak makan sekali. -___-"


tadi baru bagi momot makan ubat. harapnya lepas ni momot akan sihat. and harap mamat akan kekal berselera. walaupun suka kacau orang makan. yang penting kita tahu yang dia berselera nak makan.


ni mamat. gambar momot tak ada..sebab payah sangat nak ambik gambar dia. -__-"

19 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

ololooo..comelnya..moga cpt sihat ea,,

meowwmania said...

kesiannya mamat ngan momot

satu satu ubat seseme utk kucing bagus tp kite lupa lah nama dia...tp takpe bg ubat pape pon jgn bg ubat manusia dah la kan..bahaya boleh bwk maut

moga mamat ngan momot cepat sembuh, amin...

Lya Colours said...

kat rumah saya punya kucing,pantang dengar saya makan keropok, kan bunyi krup krap mkn tu, terus memanjat nak ok. over pny kucing. dah bg makanan kucing pon, makanan manusia pon nak ehh

Yana Libra said...

bagi diorang makan ubat apa??

Nurul Husna Mohd Hassan said...

momot nak kfc la anis.. =)

norhidana said...

hehehehe... skrg ni kan musim demam... mamat ngn momot pun dmm selsema sekali yek... ni diaorg tak blh main u jan nih...pastu kene dpt tmpt tido yg lembut n gebus lg

Cik FaRiZaM said...

olololo comey nye nama kucing awk....hehehe :D

adianiez AIDA said...

alahai sian dia 2 ekor comel ni. tak sihat ekk?

nur anis said...

@nuyui a.k.a miss YUI

thanks yui..:)

nur anis said...

@meowwmania

saya beli ubat dari farmasi..tapi memang mintak ubat khas untuk kucing la..:)

nur anis said...

@Lya Colours

hihi..begitulah kucing...

nur anis said...

@Yana Libra

saya beli ubat dari farmasi..tapi yang untuk kucing la.:)

nur anis said...

@Nurul Husna Mohd Hassan

amboi..tuannya dia pun lama tak makan kfc..hehe

nur anis said...

@norhidana

tu lah..takun diorang kena hujan je...

nur anis said...

@Cik FaRiZaM

hehe..nama tu yang terlintas..

Nini D.. said...

dobot kelmarin pon dah start bersin2

nur anis said...

@Nini D..

semoga dobot pun cepat sihat ye..:)

IntaNBerliaN said...

moga mamat n momot cpt sihat..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

dah makan ubat x... paleng xpon bagi mereka minum air asam jawa mix friskies.. hahaha

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...