Monday, September 3, 2012

kawasaki rr150 pengganti yamaha 125

seminggu sebelum raya hari tu, aku ada up cerita tentang adik bujang aku hilang motor kan. masa memula hilang motor dulu, muka sedih gila lah budak sorang tu. bila tanya nak motor apa, katanya, "nanti-nanti lah." takpun, " tak kisah lah motor apa pun."


tapi sekarang? haaaaa... motor ni dia ambik.

kawsaki rr150 tak silap aku.

haha. hambekk kau. tak nak taknak, yang besau ni jugak yang jadi pilihan dia. anak bujang sorang. gini lah. mak aku kata, "nasib anak bujang sorang. kalau banyak, tak tahu lah macam mana." layankan ajelah. dah puas aku dengan akak aku bebel-bebel suruh ambik motor biasa jek. 


tapi tidak lah aku dengki abah belikan dia motor mahal cenggini. tak pernah terdetik pun rasa iri atau dengki dekat adik beradik sendiri. tak baik tau. bak kata abah, "korang yang perempuan, abah belikan barang kemas, tak kan adik nak dibelikan emas jugak. abah belikan lah motor." dah adil kan macam tu.


ni kompem budak sorang ni dah panas bontot dah kat kole pilah tu. sebab motor tu boleh keluar, hari esok. tapi gigih la dia nak balik kampung kan. so, tunggu la next 2 weeks ye. haha.


p/s : tak kisah la motor apa pun dik, yang penting jaga elok-elok, bawak elok-elok. bak kata orang kedai, jangan sesekali murah hati bagi orang pinjam. kena kedekut sikit. sebab maintainance mahal.

17 comments:

♥ Wina ♥ said...

fuh terus amik yg besar ye? hihihiii

itulah..hati² bawak moto

ayut said...

amek...tu ninja kan?harta dh tu..jg la yer :) anis tak mau try bwak ker?kehkehkeh

CikMai said...

fuyooo . lajuuuu moto nie..hati2... kuala pilah dia kt mana? bf kite pun pakai moto nie...hewhewhew... :P

:: Mrs.Eady :: said...

seronok la dia kan :)

Cik Saila said...

eh,eh..sama dgn motor kitorg la.. boleh la geng :))

Ikmal said...

Assalam, perghhhh. kawasaki tu... mesti ronda2lah dengan motor baru... lepas nie kena berhati2 sikit, pasang mangga yg besar2... tak kan hilang dah tu...

akubiomed said...

Moto Kawasaki 2 stroke ini memang power kalah Yamaha RXZ.

Tihara said...

rezeki adik..kalo ramai anak bujang sure ada yg iri...hehe

nice lah:)

Nurul Husna Mohd Hassan said...

ha dapat yang besar punya terus :)

ieda said...

ekekke haa amik kann
sekali kawaski penganti dia
budak2 bujang ..
kepuasan nie .. ada duit ok lah kan dik ;)
cantik akk suke warna ijoo tu ;)

NUR said...

Wah dapat motor besar tu.. Nasible anak laki sorang ye.. Hehe..
Pesan kat dia guna lock besar2 supaya x kena curi lg..

~AmyLiana86~ said...

wah bestnye moto besa..

Mohd Lokman Bin Ramli said...

perhh.. terbaik.. ^_^

Nurul Iman said...

sy tak pandai naik motor & takut nk try naik...=[

haz said...

wahh bestnye adik dia dpt motor baru.. cun lak tu. mcm kawasaki ninja je. hkhik. smoga motor kali ni jge elok2 kasi kunci mangge sebesar yg boleh jgn ksi dicuri lg. hee

KY said...

alaaaa...budak2 muda, memanglah macam tu, nak yg terbaik je..hihi

♥ sitifarhana ♥ said...

fuyooo...superbikeee...bestnye kalau dpt dok belakang..lajuu..hehehee

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...