Friday, December 7, 2012

tiada lagi roti untuk menggantikan nasi

disebabkan pagi tadi aku dah membaham sebungkus nasik kerabu yang agak banyak,
maka lunch tadi memang tak akan sentuh nasik lagi.


selalunya, kalau aku tak makan nasik, aku akan makan roti barang seketul dua.
tapi sebenarnyakan roti tu lebih kurang je dengan nasik.
kalau tak makan nasi, tapi makan roti, sama je sebenarnya.


jadi..inilah penggantinya,


gambar ambik website munchy's.


pilihan aku, yang tengah tu, perisa strawberry & blackcurrent.
sebab antara 3 tu, yang tengah tu paling tinggi fibernya.
weeeehhhh, first time aku tengok kotak nutrition sebelum beli makanan.
syabas anis!
well done!


alhamdulillah, makan 6 keping pun dah kenyang.
eh, ke banyak 6 keping tu? haha.




17 comments:

AnneRaini said...

wahh kuruslah anis lepas ni ye..hehe

Cik Syida said...

ok ke biskut tu anis, sedap tak? heheehe

Tentang Kita said...

mkn biskut nie mmg mengenyangkan.... byk serat

hananhadila said...

sedapnyee oat crunch ! lame tak makan , rinduulahh

ayut said...

well done...tgk nutrisi mknan dulu sblm bli ea..hihihi..6 kpg byk tu..klu tmbah air lg..byk2x..huhu

baby lydia said...

dya pn dh suke mkn cookies nih..sdp tau ^^

cik nana said...

memang sedap oat crunch ni klu makan memang ralit je mengunyah..hihi

adyna said...

ait saama la kite..akak memang ada je stok nie dalam handbag hehehe bg cepat kenyang oat nie ;)

miza yusof said...

miza pun suka biskut oat munchy. tapi miza suka makan perisa coklat :)

Hidayah said...

alahai...dulu selalu beli..
(nak diet konon nya)

tapi lama lama jemu jugak..
hehe..

malaysia nih byk banar makanan sedap..

;)

Farah Waheda Wahid said...

wah lepas ni anis slim la ek? ^_^

mia izzati said...

on diet ek...bagi saya roti tu mmg le sama ngan nasi..tapi tetap tak sama hehe..sebab nasi mesti nak makan macam2 lauk..memula2 ye la makan setengah senduk..kang tergugat ngan lauk tambah lagi 1 senduk..sbb tu sy suka lagi makan roti je..hehe..petang makan sup..udahh.tapi sekarang tak diet dah sejak berat naik 3kg masa raya ritu..

Zura Zue said...

sedap biskut nie..

jaakechik said...

biskut ni mmg sedap. mengenyangkan lak tuu.. jaa sokmo spare dlm laci ofis. boleh makan time terlambat utk brekfes.heee.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

biskut tu akak selalu beli gak

ros_reeza said...

Ros suka yang coklat tu.. memang sedap biskut ni :)

Masya said...

suke perisa yg tu jugak... mmg kenyang...

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...