Monday, March 5, 2012

tikus besar akhirnya mati juga

dekat pejabat aku ni memang ada tikus.
ada je meninggalkan tahi-tahi dia.
wayar telefon pun habis putus digigit.
apatah lagi kertas-kertas.
laci meja pun sampai berlubang.
-___-"


hari-hari letak racun tikus dalam bekas.
cun-cun je letak bawah meja dengan dekat dalam laci meja.
pagi-pagi tengok, mesti habis licin racun tu.
bangkai tikus mati tak ada jugak.


akhirnya, pagi ini..
selepas beberapa minggu tunggu.
ada jugak sekor mati.
elok je mati tergolek dalam sink dekat pantri.
bau?
dah confirm la boleh buat nak termuntah.
tapi memang besar sungguh la tikus tu.
besar botol air mineral 500ml tu lah lebih kurang.
nak ambil gambar memang tak de la kan.
ada yang muntah dekat bangkai tu nanti.


sekarang tengah tunggu tukang bersih pejabat datang.
untuk buang bangkai tikus tu.


5 comments:

Yana Libra said...

mesti busuk giler~~ leh termuntah bau tikus mati..ofis saya pun ada banyak tikus..geli~

Ckin Kembaq said...

betul akak..kat sini pun..tp bukan kat pejabat ckin la..hehe tikus gerit wayar telefon..uncle yg perbtul tu marahlah..sapa lah yg pi gigit en...tengok2 tikus..takleh ckp apalah..hehe

Ckin Kembaq said...

wah....blog baru...wewe. cantik merah...

nur anis said...

yana libra : busuk sangat...-___-"

nur anis said...

ckin kembaq : huhu..yang gigit wayar tu risau..ntah apa-apa nanti digigit kang..

huhu..ubah angin pulak..:)

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...