Monday, June 18, 2012

tertinggal kunci kereta dalam kereta

jumaat lepas, masa nak balik rumah, boleh pulak aku tercicirkan kunci kereta dalam kereta. kereta pulak tak de pakai alarm-alarm ni. kunci manual je. bila nak buka pintu, menggagau cari kunci kereta dalam beg. memang la tak akan jumpa kan, kalau kunci tu elok duduk dalam kereta. -___-"


mula lah sibuk telefon sana telefon sini minta bantuan. tanya orang lalu lalang. kot-kot ada yang boleh tolong kan. tapi tak ada juga. pipie kata, cuba buka guna pembaris. tapi tak boleh juga. mungkin tak pandai kan. pergi lagi jalan-jalan cari bantuan. tengah sibuk nak cari bantuan tu, boleh pulak ada orang lain sibuk nak menjual produk. -__-" kita dah la sibuk, tension. dia nak juga paksa kita dengar dia nak berleter apa. padahal dah bagi tahu siap-siap dah kita ni tengah ada masalah. hmmppphhh!!


last sekali, jumpa kedai aksesori kereta. mintak tolong sorang budak tu buat. memang betul dia guna pembaris je. sekejap je dah boleh terbuka kunci tu. ^__^  so, pengajarannya, untuk orang yang guna kunci manual ni, hati-hati jangan sampai tercicir kunci lagi. -___-"

18 comments:

pinky said...

fuhhhhh nasib baik ada kedai aksesori keta dkt2 situ...selamatlah huhuhu...

izan mama mia said...

heheh..pernah kena gak...apakata, pasni, simpan dawai dalam beg...sbb dulu mama tgk papa buka gn dawai...kalau hok yg ada alarm lg haru,dok godek2..bunyi bising woo..hihihi

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hahaha.. pasni dah boleh belajar cara nak pecah kereta cm ne kan... leh guna kemahiran tu mase terdesak.. hahaha

wahida said...

laki aku pun pernah kena gini...pernah dua kali ko...mula2 mintak bantuan, org tu pakai pembaris je nok..tercengang kami...

lepas tu second time tertinggal kunci dlm keta, laki aku dah boleh buat sendiri pakai pembaris...hehe..

Kakzakie said...

Mesti berpeluh-peluh anis hari itu ye. Dulu jiran kakak abang tolong buatkan tapi abang guna hanger baju boleh jugalah anis...

Deq's Qienz said...

lorrr cian anis..nasebaik ader jugak yg bijak..kalo tak jenuhhh..hehee, dugaan semua tuhh

lia said...

aigoooo

seram betol kalau terjadi kat lia... mmg cuak abes...

norhidana said...

hehehhe... msti rasa cam nk sepak2 je kan org yg menjual brg tu...

betapa senangnyer kalu org nk curi kete kite kn bile tgk org tu blh bukak ngn pembaris je...huhuhui seraam

lynn kamarul said...

sy selalu tertinggal kunci dalam kereta. bukan sengaja tp mayb atas kecuaian diri dan terlupa sebanrnya. hehe da tau nak bukak pintu ngan pembaris. senang gak

MizzTina said...

mujur ada yg blh tolong dik oi...

Nurul Husna Mohd Hassan said...

kena sediakan pembaris dalam handbag awal2 kalau camni. hihi

nn lylyn said...

senang la orang nak curi kereta sebenarnye kan..pkai pembaris je..

:: Mrs.Eady :: said...

nasib berjaya buka..

Ct Mawa said...

fuh..if Mawa,,dh cemas gila ni

Myra Jay said...

Adehhh bahay kalau camtu..

Risau kalau masa tu dok kat mana2 ka tetiba jadi camtu.. Seram rasa..heheee

IntaNBerliaN said...

nasib baik blh bukak :-)

♥ wawawawa ♥ said...

sy pon x reti lau guna pmbaris..hehe~

mesti bngang dgn org jual produk tu..haha

Hanif Menhad said...

wah, ni trick baru yang hanif menhad belajar ni.

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...