Monday, July 23, 2012

anak kucing lahir tak cukup bulan

semalam kucing aku beranak. tapi yang kesian sangat tu, anaknya lahir tak cukup bulan. lahir merata-rata pulak tu. gigih la aku berkejar-kejaran dengan kucing tu. kutip anak dia masuk bakul. anak dia lahir dalam karung jernih tu lagi. tak pasal-pasal aku jadi doktor haiwan. ambik gunting, pecahkan sarung dia tu.


tapi bila kucing lahirkan anak tak cukup bulan, dia taknak anak dia tu. sebab anak dia memang tak pandai menyusu. sedih sangat tengok. dia tinggal macam tu je nak dia. petang semalam, mak dia bawak mana entah anak dia. tapi aku rasa anak dia mesti dah mati.


nak ambik gambar memang tak sempat dah. lagi pun tak sampai hati nak ambik gambar. sedih tengok.

20 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

alahai..sedih lak bc kisah ni..hmm..

Cik Saila said...

sedihnya. xpe lah kalau anak kucing tu mati..kesian sgt sbb ibu dia xnak jaga.

Nurul Husna Mohd Hassan said...

alhai siannya la..kalau yang cukup bulan tu, ibu kucing jilat sampai kering cecair kat badan anak dia tu.

lieyalatif said...

eh pes time dengar nie....camne laa rupenye kan...ntah ape laa nasibnye tuh.....

eima said...

o0o baby kucen tak cukup bulan lahir seklai ngan sarung ke ??

penah jd sekali kat my cat .... aku pecah sarung ngan potong tali pusat kittens aku tu ... 3 ekor .... the next day mummy diorg mati ... a few later all the kitten died ... sedey ....

aku fed diorg ngan susu uht je time tu ... aku pun budak lagi ...dlm umur 16 tahun rasa nye ....

sama cite ngan aku kucen aku tu branak merata² pastu meraung2 cam sakit ssgt ...

Kakzakie said...

Kesian pulak kakak bayangkan anis. Betullah kalau tak pandai menyusu dan tak diberi mestilah mati..

are_lin@yu said...

kucing pun ada tak cukup blan kan..hehe..salam ramdhan anis ;-)

...sWeeT uMi... said...

umi tak pernah lg tgk anak kucing yg lahir still dok dlm sarung...alahai...mmg kecian kan huhuhu

Bazilah (^0^) said...

alahaiii kesian nye. kucing pon ade jgk lahir x cukup bulan rupa nye..

meowwmania said...

oh sy pon penah alami situasi macam ni kucing sy si Bulat keguguran dan melahirkan anak sekor masih dlm sarung sekor lagi dah takde sarung tp yg dlm sarung tu dia makan mungkin sbb dia tahu anaknya tak cukup sihat atau sempurna, dua-dua anaknya mati..

Nurul Akmal said...

alaaa sedihnyer..

Hilmirda Daud said...

kesiannya anak kucing tu. Tuannya pulak tak pasal2 kena jd doktor pulak.

izan mama mia said...

pertama kali tahu, kucing pun beranak tak cukup bulan!!..kesian kan...

syiela said...

alahai kesiannya.. baru tau kucing pun melahirkan anak tak cukup bulan

♥ Wina ♥ said...

alahai sedihnye...

eLL said...

alahai siannya dia... mati kot anaknya tu. ibu tu tak pernah ada anak ke...

Asyiqin Haulisah said...

alahai kesiannya. mak kucing tu mcm mana? ok?

MamaEma said...

siannya anak kucing tu

IntaNBerliaN said...

alahaiii sian pulak dkt ank dia..

Momo said...

kesiannya..sedih pulak bace:(

..klik klik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...